vrijdag 20 januari 2023

Live Below the line, dag 7

Dit was de laatste super zuinige dag van deze maand. Vanaf morgen maken we weer gebruik van de voorraad en de moestuin, het budget blijft 3 euro per dag.

Tot nu toe hebben we uitgegeven 

1e week   niks

2e week € 19,32

3e week € 20,82 met voordeel van de statiegeldflesjes

Voor de resterende 11 dagen hebben we nog € 52,86 dat is niet slecht! Een deel van de boodschappen voor volgende week hebben we al in huis. 


Vandaag aten we

ontbijt

elk 2 geroosterde boterhammen met jam ( de jam is bijna op )


lunch

spinazie omelet met toast

Ik haalde drie deelblokjes uit het pak diepvriesspinazie, sneed het laatste stukje ui in kleine stukjes. In een kommetje klutste ik drie eitjes en deed daar de ontdooide spinazie en wat kruiden door. In een koekenpan bakte ik de uitjes en voegde daar het eimengsel bij. Op een laag vuur gebakken tot de bovenkant gestold was . Ik roosterde de laatste twee broodjes voor erbij. Beetje ketchup voor het lekker.



Voor het avondeten gebruikte ik de rest van de spinzaie, kookte wat macaroni, kookte ook het laatste eitje en roerde vlak voor het opdienen het laatste beetje smeerkaas door de pasta. In de koelkast stond nog wat kruimgehakt, even braden met wat kruiden, prima eten.


We hebben nog wat rijst, macaroni, havermout en een beetje jam over. De pindakaas was gisteren al op, als ik eens zijn had in wat lekkers dan nam ik een lepel pindakaas met of zonder appel,  ja dan is zo'n pot snel leeg 😀

Het was een goede week.


Morgen krijgen we loge's, vandaag bakte ik een pompoencake en pompoensoep. We hebben nog croissantjes in de voorraad voor een ontbijtje en voor 's avonds een stukje kaas en broodstokjes ( die laatste kreeg ik schoondochter als donatie ) en wijn en bier en sap en misschien koop ik morgen een reep chocola :)


tot morgen, liefs grandma.




2 opmerkingen: