donderdag 26 januari 2023

boodschappen, extra geld en logeerpartijtjes

We zijn er nog niet beste mensen nog 5 dagen te gaan! 

Gisteren deed ik boodschappen bij de Boni, ik wilde de dadelkoekjes maken en a.s. weekend hebben we bezoek. Liefste zus komt met man en twee van haar kleinkinderen logeren,  we gaan met z'n allen naar de dierentuin. Ik haalde alvast een beetje extra in huis. Voor die dagen zou ik extra budget kunnen nemen, ook al omdat veel van het budget is opgegaan aan voorraad inkopen, zoals de smeerboter en de alproproducten. Ik ga dat niet doen want stel dat je echt op zo'n karig budget leeft dan laat je waarschijnlijk een goede aanbieding ook niet lopen, even de tanden op elkaar, de broekriem aanhalen, daar heb je dan later weer profijt van, dat idee. Afijn, er staan wel wat lege flessen en een leeg bierkratje in de kelder misschien dat ik dat maar gebruik als zwerfgeld.. ik laat het jullie weten 

Niet alleen hebben we aankomend weekend logee's, gisteravond kwam kleinzoon van het dorp een nachtje logeren. We speelden een serieus potje monopolie met z'n tweeen, zo gezellig, beetje drinken, zakje chips .Tegen de tijd dat het ventje naar bed moest zaten we het helemaal in het spel, we lieten alles liggen zoals het was, zetten de wekker op 07.00 uur zodat we tijdens het ontbijt nog even door konden gaan. Ik was blij toen het tijd was om hem naar school te brengen, ik had echt dik verloren 😀


de schaar gebruikten we om de verpakking open te knippen, ik verklaar dat maar even :)

.



Bij de Boni kocht ik gisteren,

maria biscuitjes voor de dadelkoekjes.

bananen

een heel brood ( kleinzoon wil graag gewoon brood zonder zaadjes en pitjes )

walnoten oa voor de dadelkoekjes

roomboter voor jeweetweljoekjes oa

witlof

cranberriemix voor het weekend.

totaal € 14,84

Nog € 1,03 te besteden....officieel :)


Vanavond aten we pasta met rode saus en ik maakte er een lekkere witlofsalade bij, oh met een  gekookt eitje. De kippen leggen al drie eieren per dag, kijk die hoeven we voorlopig niet te kopen.






liefs Grandma.



2 opmerkingen:

  1. LOL. Ik moet glimlachen als ik lees dat je blij was toen hij naar school moest omdat je zo verloren hebt. Het klinkt echt supergezellig zo samen een spel doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel fijn dat je het er even bij zet van die schaar :D

    BeantwoordenVerwijderen