vrijdag 6 januari 2023

leven van 3 euro per dag, week 2

Ik had aankomende week graag de super zuinige week willen doen maar de zorg voor schoonouders gaat even voor. Aankomende week ga ik ook nog een dag naar Ermelo en zal ik nog vier nachten werken. Het is handiger om het de week daarop te doen.


Vandaag haalden we de boodschappen voor aankomende week. Bij Lidl hadden ze heerlijke medjool dadels, een kilo voor € 8,99 , een flinke hap uit het budget maar zeer de moeite waard.


Afgelopen week haalden we bij Aldi sinaasappels

2 kilo voor €1,79


Bij Dirk haalden we

brood

rijstwafels

zuurkool

koek

2x Alpro yoghurt

1 kilo bio winterwortels


Bij Lidl haalden we , 

dadels en een bio citroen





Totaal uitgegeven € 19,32. Nog € 73,68 in de pocket voor de rest van de maand.


Het weekmenu ziet er als volgt uit


Zaterdag 

eten we bij schoonouders met de broers en zussen

Zondag

Dahl met rijst ( een deel van de dahl kruiden gebruikte ik voor de boontjes van gisteren, het overgebleven deel gebruik ik voor deze dag )

Maandag

Hutspot met worst 

Dinsdag

pasta met pesto, broccoli en kaas ( voorraad )

Woensdag

Aardappelen met een bietjes salade en geitenkaas( voorraad )

Donderdag

Zuurkoolschotel of stamppot zuurkool 

Vrijdag 

soep met stokbrood ( voorraad )


Als ontbijt kunnen we kiezen uit brood, yoghurt, beschuitjes en havermout. Tussendoor eten we koek en deze week ga ik ook dadelkoekjes maken, lekker.


liefs grandma.




1 opmerking:

  1. Sterkte met de zorg rond je schoonmoeder. Ik ben benieuwd naar je recept van je dadelkoekjes! Knap zoals je gaat proberen om van 3 euro per dag rond te komen.

    BeantwoordenVerwijderen