donderdag 19 januari 2023

Live below the Line dag 6, ik wil chocola!

Vandaag was eigenlijk de eerste dag van deze week dat ik bijna naar de winkel was gegaan voor drop of chocola, werkelijk! We eten niet echt weinig, het is alleen dat er niets extra is, ik heb gewoon zin in chocola en in wijn en ohjaaaah kaas ( temeer omdat ik weet dat er een groot stuk kaas in de koelkast ligt ) Gisteren waren we in de stad en haalden een en ander voor aankomend weekend en wat aanbieding spullen voor de lange duur, maar ik hou vol, nog één dag. 

Elke low budget challenge besef ik weer dat er veel mensen zijn die altijd op de grens leven, kan ik iets wel of niet kopen, kom ik deze maand rond...en dan geen uitzicht op betere tijden hebben...ja dat is niet best..

Ik probeer elke dag wat anders te verzinnen met de ingrediënten die we tot onze beschikking hebben, zodat de maaltijden interssant blijven.


Als ontbijt hadden we warme appel met geroosterde havermout en honing. Ik schilde 2 appels en sneed deze in blokjes, even koken in een pannetje in een laagje water. In een droge koekenpan roosterde ik de havermout ( normaal gesproken rooster ik kokosrasp en venkelzaadjes mee, not this time  ) , beetje honing en kaneel erover maakte het helemaal af.







Ik maakte voor de lunch, van de laatste bruine bonen en het laatste stukje prei, bruine bonensoep. We hadden allebei een kom vol.





Tussendoor aten we een appel met pindakaas.


Vanavond aten we patat met een hambruinebonenburger. Een stukje fijngesneden ui, beetje currysaus en mayo, lekker hoor :)


snack-dag


Tot morgen, liefs grandma.



4 opmerkingen:

  1. Ik vind het stuk voor stuk goede en gezonde maaltijden als ik het zo zie. Wat goed dat je dit toch maar voor elkaar bokst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ik het kopje lees krijg ik ook gelijk zin in chocolade 😂
    Leuk om te lezen hoe je het zo doet, en gezonde maaltijden kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hellup ja die chocola he! Ik smacht naar Tony Chocolonely

      Verwijderen