dinsdag 31 januari 2023

We did it ! Laatste dag, januari budgetmaand

Vandaag is de laatste dag van onze budget challenge. Een maand lang zuinig leven voor 3 euro per persoon per dag, zowel met gebruik van de voorraad als een  week lang zonder voorraad. Het was weer een mooi avontuur van hand op de knip, creatief koken en beseffen hoe goed we het hebben..


We zijn ietsiepietsie over het budget, dat heeft voornamelijk met de mooie aanbiedingen te maken, toch voorraadje inslaan hè :) Voor de logeerpartijtjes heb ik niets extra's gerekend, al met al ben ik supertrots dat het ook dit jaar gelukt is, ondanks de gestegen prijzen . Ik vergeleek de bonnetjes van vorig jaar en die van dit jaar, droevig gewoon. Je kan alle bonnetjs van vorig jaar terug vinden bij de blogs van vorig jaar januari, je schrikt je dood.

Afijn , afgelopen week deed ik de laatste boodschapjes. Ik wilde graag iets extra's voor de visite, mijn zus, haar man en twee van hun kleinkinderen kwamen logeren. 

We leverden een leeg bierkratje en wat lege flessen in en zo hadden we wat extra geld te besteden.



een heel brood
croissantjes ( ik had nog een pak in voorraad van de kerstdagen)
komkommer
tomaatjes
geroosterde pinda's
bananen
vanille/aardbeienijs

totaal € 2,60

Er zat nog € 1,03 in de pocket dus ja, we zitten aan het eind van de rit € 1, 57 over het budget, ik vind het, evengoed, een prachtig resultaat.

Deze maand hebben we € 94, 57 uitgegeven aan boodschappen! 

Normaal gesproken geven we 300 euro uit aan boodschappen en gemiddeld 50 euro aan toiletartikelen, dierenvoer en schoonmaakspul.

Bespaard en voor het goede doel € 255,43

En deel gaat naar de voedselbank en het resterende bedrag naar iemand die het wel gebruiken kan.


Afgelopen zondag aten we 's avonds tosti's van de overgebleven wraps ( we waren moe en brak van een dagje dierentuin hihi) Vanavond eten dan preischotel met nepshoarma. Het weekmenu schuift gewoon een dag op.


Bedankt voor meelezen. Wij gaan nog even door met de zuinigheid, want de diepvries zit nog aardig vol en onze vakantiepot is vrijwel leeg :) 


liefs grandma.



 

 














2 opmerkingen: