dinsdag 10 januari 2023

roadtrip en wat aten we vandaag

Zondagmiddag reed ik naar dochter in Ermelo. Maandag wilde ze graag de zolder opruimen, ik ging dus de avond vantevoren al heen zodat we maandagochtend gelijk aan de slag konden gaan, bovendien is een avondje bijkletsen altijd goed en leuk. 

Ik doe er anderhalf uur over om daar te komen en genoot met volle teugen van de roadtrip. Lekker in mn autootje ( lees eigen coconnetje ), muziek aan, beetje meegalmen en genieten van het voorbij vliegende landschap. De zon scheen, het voelde haast een beetje als de lente.

Maandag deden we hard ons best, veel spullen konden naar de kringloop of naar de stort. Lekker opruimen! Tussen de middag trakteerde dochter me op een lunch bij de Hema :)

Ik slaap de laatste tijd niet zo best dus toen ik gisteravond thuiskwam was ik zo moe en brak, grandpa wilde nog wel koken maar ik was meer dan tevreden met champignonnensoep uit blik en een broodje.


Vandaag startten we dag met een gezellig ontbijtje. Ik kookte twee, in stukjes gesneden, appels met een eetlepel honing en wat kaneel. Lekker met yoghurt, wat blauwe bessen (uit de vriezer) en een handjevol cruesli.



Voor tussen de middag maakte ik een aardappel/prei soepje.

De prei op de tuin is een beetje aangetast door de preimot, je kan de prei nog prima eten maar de buitenste balderen kon ik weggooien. 

Prei  (80 gram)

Aaardappelen (135 gram)

1 bouilonblokje 

ongeveer 350 ml water


Alle ingrediëten in een pannetje en laten koken tot de prei en aardappelen helemaal zacht zijn. Met de staafmixer pureren tot je een super glad en smeuïg soepje hebt. Je kan het soepje gewoon zo eten, ik had echter nog een bekertje crème fraiche staan ( bijna op de datum) dus daar deed ik nog een volle eetlepel van door de soep, grote heelijkheid dat was lekker! Boterhammetje met vegetarisch paté, prima lunch in een sobere maand!




Vanavond aten we pesto  pasta met broccoli en kaas.




De meeste verse producten zijn nu op. De koelkast raakt aardig leeg...



beetje yoghurt

jam

roomboter ( sterretje)

half kuipje halvarine

half bakje pesto

half bekertje crème fraiche

bakje heksenkaas al over de datum ahum

bakje geitenkaas bolletjes

klein stukje oude kaas

winterwortels, 2 pakjes zuurkool  dadels, mayo, curry en wat andere spul. 


Switch in het weekmenu, aangezien we gisteravond soep met een broodje hebben gegeten, eten we vrijdag bietjessalade met geitenkaas en gebakken aardappelen.


liefs grandma.








2 opmerkingen:

  1. Wat beschrijf je anderhalf uur in de auto prettig! Ik vind het altijd alleen maar vervelend, maar op de manier zoals jij het beschrijft wordt het waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net een bakje preisoep (zelfde soort recept als jij hebt gemaakt) uit de vriezer gehaald en opgewarmd. Broodje met restje geitenkaas erbij en nog een klein bakje salade gemaakt met fijn gesneden andijvie en dunne schijfjes komkommer. Allemaal restjes en allemaal erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen