maandag 11 januari 2021

boodschappen en weekmenu , week 2

Wat vliegt de tijd het is 11 januari en week 2 van onze zuinige maand is al begonnen, wat zeg ik, er zijn al bijna 14 dagen om.


Afgelopen vrijdag kwam liefste zus logeren, het was zo gezellig. Samenzijn met een zus is eigenlijk heel bijzonder, je weet zoveel van elkaar en er is niemand met wie je zo nauw je verleden kan beleven. We hebben veel gekletst, veel gelachen en gingen laaaaat naar bed. De volgende dag vroegen we ons af wat we eens konden ondernemen, dat was niet veel meer dan wandelen en koken. Als uitje gingen we samen naar de groenteboer, ja een mens moet toch iets, he.


Zus verbaasde zich ook zo over de lage prijzen en kocht een flinke voorraad. We deelden een aantal items, nu moet ik eerlijk bekennen dat ik mijn bonnetje kwijt ben....van de groenteboer...

gelukkig weet ik de prijzen nog.




De spruitjes kostten 4 zakjes voor 1 euro, het is geen probleem als je maar 1 zakje neemt, in dit geval kostte het ene zakje spruitjes maar 0,25 cent !!

De wortels waren 10 kilo voor 1,98 deze hebben zus en ik gedeeld, elk 5 kilo wortelen voor maar 1,00

De lente uitjes 0,50 cent, bananen 1 kilo 1,50


totaal  € 3,25 bij de groenteboer.



bij de Boni kocht ik ook nog een flesje afwasmiddel 0,79 cent


Grandpa haalde twee broden bij de buurtsuper , nooooooh dat was een aanslag op het budget

€ 5,00!!


Totaal uitgegeven in de eerste 11 dagen € 22,37


nog te besteden deze week € 19,63 


Als ik echt per 14 dagen reken dan mogen we zelf nog meer uitgeven. 


Het weekmenu, 


Vrijdag :  risotto met doperwten, rucolasalade en geroosterde cashewnootjes

Zaterdag: stamppot wortelen met een vegetarische rookworst

Zondag:  kliekjes 

Maandag: spruitjes curry met zilvervliesrijst ( ik gebruikte de spruitjes, een deel van de paprika en een deel van de lente-uitjes) 

Dinsdag: bruine bonen met paprika, lente-uitjes, blikje mais.

Woensdag: Aardpeer / bloemkool schotel 

Donderdag: pizza uit de vriezer

Vrijdag boodschappendag.


Zo dat was het weer :) 


Ik ga mijn nachtelijke lunch inpakken, ook deze week werk ik 3 nachten, daarna ben ik een langere periode vrij.


liefs grandma.






4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je leuke blog. Ik lees het met veel belangstelling. Leuk dat je over de dagelijkse dingen schrijft maar ook over de uitdagingen die jullie aangaan!
    Hoe kan jouw groenteboer zo goedkoop zijn? Ik vraag mij nu af of ik ook een goedkope groenteboer in de buurt heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch denk ik dat het zakje spruitjes 25 cent kost of 0,25 euro. 0,25 cent zou wel heel raar zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt inderdaad goedkoop groenten kopen. Hier is zelfs de boer iets duurder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig weer!
    Ik vind het nu een sport om zo voordelig mogelijk te eten.
    Vroeger was het een moeten, maar nu zijn we in "sport" beland.
    Oftewel uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen