dinsdag 26 januari 2021

Live below the line, dag 4

Na de vierde dag wordt het allemaal makkelijker, nog drie dagen iets creatiefs verzinnen met weinig ingrediënten, in de flow zeg maar. 

Ik heb nog wat geld over, iets achter de hand, voor onvoorziene zaken én voor bezoek want vrijdag komt dochter uit Zutphen, met de kindjes, officieel mag ik dan wat extra uitgeven maar we zullen zien of we binnen het € 21,00 budget kunnen blijven :)

Vanmorgen stond ik samen met grandpa op, 06.30 whaaaa, we aten samen een broodje. Om 07.00 kroop ik weer lekker in bed want het was beneden nog zo bibberkoud en het bed was nog zo heerlijk warm. Toen grandpa naar zijn werk ging glipte poes Boots naar binnen. Boots zocht me al jammerend en mauwend tot ze me gevonden had, in dit geval boven, heerlijk in bed. En dit mag absoluut, never, nooit niet..ik liet haar boven komen en samen sliepen we tot 08.15, zo gezellig :) ...voor een keertje dan he.


Bij koffie at ik een roggebroodje met jam.


Lunch bestond uit patat, ik schilde drie aardappelen en sneed ze in stukjes, even in de airfryer, zo klaar. In plaats van mayonaise nam ik een beetje smeerkaas als dip. 


 

Ik nam ook een appel.

Grandpa had vandaag smeerkaas en pindakaas op zijn brood, hij nam 2 bruine, 2 witte en een roggebroodje mee naar zijn werk.


Als avondeten hadden we een kooltaart.

300 gram kool

1 ui

1 aardappel

3 eieren

room of koffiemelk

zout, peper, kerrie, knoflookpoeder.


De kool, aardappel en ui sneed ik heel fijn en deed ze in een ovenschaal. In een ander kommetje klutste ik de eieren, de koffiemelk en de kruiden. Daarna ging het eimengsel over de kool, aardappel en ui. Goed mengen en in de oven , op 190 graden, tot het gaar was. Dit is de eenvoudige versie, natuurlijk kun je er veel meer door doen, lente uitjes, paprika en lekker veel kaas. Die kaas mistte ik wel hoor.

Als je googelt op kooltaart krijg je schat aan recepten.


we hebben er van gesmuld :)


Wat hebben we nog over voor de komende drie dagen,


nou dit allemaal

6 appels
2 uien
1 paprika
0,5 prei
1 tomaat
1 vol kuipje smeerkaas
6 bananen
1 struikje witlof
3 eitjes
een stuk kool
halvarine
jam
pindakaas
havermout
macaroni 
aardappelen
een bakje met bruine bonen
een bakje met rijst
2 plakjes roggebrood
brood
koffie

en nog € 2,28 

voor nu een fijne avond en tot morgen.




2 opmerkingen:

  1. sterkte daarmee, bij het avondeten wens/wil ik vaak een worstje/tartaartje/ hamburgertje of iets vegetarisch maar waarschijnlijk kan je ook de knop omdraaien en het doen zoals jij doet dus heel knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zou cursus creatief en voordeling koken kunnen geven

    BeantwoordenVerwijderen