zondag 3 januari 2021

boodschappen on a budget, alleen kopen wat je nodig hebt.

Vandaag kreeg ik de uitslag van de coronatest, deze was gelukkig negatief, we wachten nu op de uitslag van grandpa's test, hij begon gisteravond te hoesten en te snotteren,  hij is vandaag getest.


We wandelden een eind met hond, we lopen het veld in en je komt geen mens tegen. Na de wandeling maakte ik de lunch, het soepje, de tofu met snijbiet en ui, een boterham.


 


Daarna dook ik de kelder eens in om te zien wat we echt nodig hebben. Want ja, ik zou deze week de maandboodschappen voor januari halen maar in de sobere maand doen we dat dus niet. Ik maak  gewoon een weekmenu van de producten die we al in huis hebben en vul het evtueel aan  met verse groenten, fruit en brood, dat idee en op die manier.
Om rijst, pasta, meel en droge bonen hoef ik me niet druk te maken, daarvan is er genoeg ! 
Er staan voldoende potten en blikken op de plank met geweckte groenten, appelmoes, stoofpeertjes, jam en ander broodbeleg. Olijfolie, kokosolie, wat sauzen, plantaardige melk ed allemaal voorradig.

 
Er zijn uien en pompoenen én oooh dit was superlief  van onze buurtjes...we kregen 5 kilo aardappelen !!!! Als donatie voor onze sobere maand hoe aardig is dat !! Daar kunnen we haast de hele maand mee toe.


In de koelkast ligt kaas uit het kerstpakket, halvarine, karnemelk, nog een stuk tofu, stukje roomboter, bio- rode bietjes, witlof,  komkommer, vega spekreepjes, smeerpate, 2 pakken yoghurt, eieren en een pak rijstmelk
Op de fruitschaal liggen 6 bananen, 10 kiwi's, 3 citroenen, 8 lychees en dan hebben we nog een kist met appels uit eigen tuin.

We moeten deze week wel afwasmiddel, sophie-green, knoflook, yoghurt ( alpro is in de aanbieding deze week bij AH ! ) en sinaasappels kopen, dat zet ik alvast op mijn boodschappenlijstje :)

En nu de keuken in voor het avondeten , liefs grandma.





5 opmerkingen:

  1. Stel je je wel eens voor,dat deze manier van eten/leven echt moet? En hoe dat dan voelt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is erg hè. Nu valt het nog mee er is genoeg voorraad maar die ene week straks als we maar 21 euro hebben om van te eten, ik zou dat heel erg vinden. Je bent dan alleen maar eten bezig..wat gaan we eten..hoe maken we dat klaar..op een gegeven moment zal een mens daar moedeloos van worden denk ik.

      Verwijderen
  2. wat lief van de buren. Daar kun je weer even mee vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben mevrouw Jeanne, voormalig werkneemster van de ING-bank, 54 jaar oud uit Duitsland, ik wil je vertellen over de vrijmetselarij, toen ik me in 2010 bij de vrijmetselarij voegde met de hulp van grootheer Edmundo die me inschreef bij de vrijmetselaar, Ik ben gezegend met rijkdom, macht en roem sinds dit hele jaar, dit is een geweldige kans voor jou om lid te worden van de vrijmetselaar.Elk nieuw lid dat zich registreert bij de vrijmetselaar zal een bedrag van 5 miljoen euro ontvangen en een welkome uitkering , als je meer wilt weten over de familie van de vrijmetselaars, neem dan contact op met heer Edmundo op WhatsApp-nummer +2348159768201 je kunt ook Worldunitedpowersociety@gmail.com sturen en e-mailen, de heren zullen je uitleggen en je laten begrijpen waar het gezin voor staat, wees niet bang lid worden is geen slechte samenleving en het weerhoudt je niet van je geloof of religie, elke jongen kan lid worden

    BeantwoordenVerwijderen