zaterdag 16 januari 2021

boodschappen voor week 3, weekmenu

We gaan week drie in met de volgende boodschappen, jammer genoeg had ik alles al opgeruimd, toen ik bedacht dat een foto wel leuk zou zijn geweest....na een paar nachtdiensten is het geheugen een beetje zoek.


Bij Albert Hein kocht ik,

 2 rookworsten ( bonus) 

1 erwtensoep pakket, het pakket was in de bonus en had ook nog eens 35 % korting

2 milnerkaas, plakken, bonus

1 bolletje mozzarella

1 bos bloemen voor schoonmoeder


Ik kocht voor mijn schoondochter ook 2 rookworsten, deze gaan van het eindbedrag af.


Bij Boni haalden we,

1 net minneola

2 kruidenzuurkool , aanbieding 2 voor 1 euro

komkommer

bananen



totaal uitgegeven,  incl verrekenen van de rookworsten  € 19,07


Vandaag haalde ik meel van de molen winkel, 

1 kilo bruin molenmeel € 2,25

1 kilo meergranenmeel € 2,65


totaal € 5,90


Ik moest een pakje wegbrengen en liep nog even de Boni binnen om lege flessen en een leeg bierkratje in te leveren...en kwam weer naar buiten met,


2 puntpaprika € 1,00

1 beker snoeptomaatje € 1,00

bouillonblokje € 0,50

rozijnen € 0,90


dit kostte me niets, wat ik zeg ik, ik kreeg nog € 2,75 toe :)


Totaal uitgegeven, minus de € 2,75  statiegeld dat ik terugkreeg ,  € 22,22

Ik mocht nog 19,63 uitgeven deze week. Voor volgende week dus nog  €18,41  te besteden. Wat een gereken maar k geloof dat het zo klopt hihi.


Weekmenu voor week 3 , 


afgelopen vrijdag, 

pasta met pesto, broccoli ( diepvries) en een bolletje mozzarella


zaterdag, 

lunch, gebakken ei met snijbiet ( moestuin ) en ui

avondeten, erwtensoep met rookworst


zondag, 

lunch, wortelsoep

avondeten, zuurkoolschotel


maandag,

restje erwtensoep en zuurkoolschotel


dinsdag, 

pilav met ui, champignons en rijst


woensdag, 

pasta met spinazie en ei


donderdag, 

hutspot met rookworst.


vrijdag boodschappendag.


Vanaf volgende week zaterdag doen we onze live-below-the-line week.


Het brood uit de vriezer is op, op een paar afbakbroodjes na, we bakken de komende tijd dus ons eigen brood, veel goedkoper en zeker erg lekker. Vorige maand kocht ik een broodbakmachine, alle ingrediënten erin, aanzetten en drie uur later heb je een brood, fijn. 


oooh en we hebben weer kipjes, morgen zal ik daar meer over vertellen :)


liefs grandma.





6 opmerkingen:

  1. Vorige week kocht ik een bruin brood op de markt. Wat een verschil met het zelfbakken. Ik at veel meer boterhammen en had snel honger.

    Op dit moment, gebruik ik volkoren meel en roggemeel en witbrood van de Lidl. Ik vind het makkelijker, dan de papieren zakken van de molen en aparte gist. Het smaakt me goed.

    Op dit moment. Ik heb alles al gedaan. De molen zit verder weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om jouw weekmenu te lezen! Ik zet ook elke maandag een weekmenu online maar die van jou is beduidend goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om jullie weekmenu te lezen. Knap hoor hoe je het doet!

    BeantwoordenVerwijderen