donderdag 28 januari 2021

Live below the line, dag 6

Afgelopen nacht moest ik werken. Meestal werk ik een blokje van een aantal nachten achtereen maar nu kwam het zo uit dat ik maar één nachtje hoefde. Wat een heerlijke baan, ik heb zoveel meer vrije tijd, echt fijn.

Ik had de wekker op 13.15 gezet, om 13.30 stond ik op en dronk een glas water en een kopje koffie. Douchen, aankleden, beetje bankhangen om bij te komen. Ik at een banaan, liet de hond uit, at een roggebroodje met smeerkaas, belde met twee van de drie dochters, appte met de derde en ging in op de uitnodiging van een kleinzoon om binnenkort een filmavond te houden, hij stuurde me zelfs de trailer dan kon ik alvast zien waar het over ging :)


Grandpa had weer gewoon brood meegenomen, broodjes met smeerkaas en roggebrood. Ik had gezegd dat hij het laatste eitje wel mocht bakken maar dat heeft hij dus niet gedaan. Hebben we die morgen nog.


Als avondeten maakte ik een stamppot van de overgebleven kool, prei en een deel van de aardappelen. Je kan dit ook als ovengerecht maken maar vandaag koos ik voor makkelijk. In een koeken bakte ik een ui en deed die door de stamppot. Om de stamppot wat romiger en smaakvoller te maken roerde ik er ook nog wat smeerkaas door, smeerkaas is mijn redding deze week !


Grandpa had van zijn werk een overgebleven kaasgevalletje meegenomen die warmden we op in de airfryer, we hebben zo heerlijk gegeten.



Vanavond eten we nog een appel en dan is dag 6, wat eten betreft, weer om. Morgenvroeg haal ik wat extra boodschappen in huis, want dochter en kleinkinderen uit Zutphen komen op bezoek. Kleindochter blijft gezellig logeren.


Morgen is de laatste dag van live below the line ik heb nog een beetje geld over voor wat extra's. Zaterdag en zondag vallen weer onder de zuinige maand, dus die dagen is er nog wat geld te besteden en we mogen weer gebruik maken van de voorraden, jippie!


tot morgen, liefs grandma




6 opmerkingen:

  1. voel je je dankbaar,als je straks weer lekker kunt eten zonder "rekenen"?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om prei door de stamppot te doen. Ik maakte woensdag stamppot van spitskool maar dat was best een beetje suf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerder deed ik wel prei stamppot met ham en kaas, maar ik had het nog nooit in combi met kool gedaan, zeker voor herhaling vatbaar

      Verwijderen
  3. Lekker hè, prei door stamppot, prei vind ik altijd een heerlijke smaakmaker, meer nog dan een ui.
    'k Heb dan ook altijd een zakje prei in mijn vriezer zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik helemaal met je eens, net even anders dan een ui :)

      Verwijderen