zondag 24 januari 2021

Live below the line, dag 2

Wat was het een heerlijke dag vandaag, het was dan wel koud maar heerlijk pittig en op beschutte plekjes zelfs behaaglijk. Ik zag de bijen vliegen !


Vanmorgen hadden we een appeltaart ontbijtje. Van wat gemalen havermout, de inhoud van twee suikerzakjes, twee theelepels halvarine en een eitje maakte ik een deegje en bekleedde daar twee ovenschaaltjes mee. Ik sneed een appel in kleine schijfjes deed er een beetje kaneel over en zette de ovenschaaltjes in de oven.  Een beetje poedersuiker ( niet op de foto ) maakte het helemaal af.



Voor de lunch maakte ik een tosti met een geprakte halve avocado en een halve tomaat, net genoeg om twee tosti's mee te maken, zo heerlijk.



Als avondeten aten we chili sin carne ( bruine bonen, prei, paprika en twee eetlepels tomatenblokjes ) op smaak gebracht met peper, zout, paprikapoeder, kerrie en knoflook poeder. We aten er zilvervlies rijst bij. Voor het leuk maakte ik een kleine salade van de overgebleven tomaat en avocado, en  het laatste stronkje baby paksoi. 



Grandpa haalde vandaag bij Boni nog een bruin brood.




We hebben nog € 2,28 in de pocket voor de rest van de week.

Ik heb al mijn tassen doorzocht op suikerzakjes en/of koffiemelk, dit was de buit.




Het is niet veel maar genoeg voor deze week. 


tot morgen, lief grandma.







6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee het appeltaartontbijtje. Zo kom je nog eens op leuke ideetjes. Het ziet er weer heerlijk uit. Leuk om zo mee te mogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een creatief en lekker eten allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker he,zo'n ontbij. Ik doe het net andersom. Eerst de appels en dan het deegje er overheen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaah dat doe ik ook regelmatig een crumble , lekker met yoghurt 😊

      Verwijderen
  4. Dat appeltaartontbijtje lijkt me heerlijk poosje geleden heb ik ook m'n tassen doorzocht: allemaal mostert en 1 suikerzakje en 2 melkpoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe lang moeten die appeltaartjes in de oven?

    BeantwoordenVerwijderen