zaterdag 23 januari 2021

Live below the line, dag 1

Zo'n week super zuinig leven vraagt wat meer aandacht. Niet alleen wil ik dat het voedzaam is maar het moet er ook een beetje leuk uit zien, ik hou sowieso van veel kleur op mijn bord.

Het ontbijt was een evengoed een beetje standaard.

Voor grandpa roosterde ik een broodje in de koekenpan. Hij kreeg er een roggebroodje bij.



Voor mezelf maakte ik havermoutpap van water en havermout. Ik prakte een halve banaan en deed die door de havermout, even meekoken dan word de pap heerlijk zoet en heb je geen suiker ofzo nodig. Beetje kaneel erover, kopje koffie erbij, niks mis mee.



De andere helft van de banaan namen we mee voor onderweg. we gingen vandaag naar dochter in Ermelo, die zitten midden in een verbouwing. Grandpa hielp op de bouwplaats en ik was bij dochter en de kleinkinderen. Bij de koffie aten we een krentenbol en tussen de middag, wat een gelukje, aten we frietjes :)

's Middags heb ik wel de koek voorbij laten gaan om toch een beetje in het challenge gebeuren te blijven.

Om 16.00 gingen we weer naar huis. Ik wilde nog brood halen bij Boni maar helaas  was al het goedkope brood om 18.00 uitverkocht, morgen maar eens weer kijken. 

Het avondeten bestond uit roerbakgroenten , rijst, een gebakken ei en pindasaus.

De spitskool die ik bij Boni voor maar 50 cent kocht, sneed ik doormidden en sneed één helft  in dunne reepjes, ik sneed ook een deel van de paprika en prei in stukjes. Alles roerbakken met wat kruiden, peper en zout. Ondertussen kookte ik het hele pakje zilvervliesrijst. 

Ik nam één struikje baby paksoi en sneed deze in dunne reepjes, klutste een eitje en deed beide ingrediënten in de koekenpan, beetje zout en peper, klaar.

Voor de pindasaus gebruikte ik twee eetlepels pindakaas en verdunde die met wat water, tot het de dikte had van satésaus, tot slot wat chilisaus erdoor voor wat meer pit. 



Er bleef een beetje pindasaus over, dat gebruik ik later als dip voor een appeltje.

De droge bonen staan te weken in een pan, morgen ga ik ze koken. De rijst die overbleef staan in bakjes in de koelkast voor later deze week.

fijne avond, liefs grandma.


2 opmerkingen:

  1. Zelfs de havermout ziet er aantrekkelijk uit!
    Enne die pindasaus ga ik ook eens zo uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen