woensdag 27 januari 2021

Live below the line, dag 5

Vanmorgen waren grandpa en ik allebei vrij, tijd voor een lekker ontbijtje 


banaan/ei/havermout pannenkoekjes.

2 eitjes

1 grote banaan ( geprakt )

2 eetl havermout


Klop in een kommetje de twee eitjes los met een vork, voeg de geprakte banaan en de havermout toe, even goed mengen. In een koekenpan wat olie en bak vervolgens kleine pannenkoekjes. 




We hadden elk vier pannenkoekjes. Ik verwarmde 2 eetlepels jam in een pannetje en deed deze over de pannenkoekjes, een beetje poedersuiker maakte het af. We aten er een appel bij.






Tussen de middag at grandpa brood met jam en pindakaas en ik at een kom havermout met jam en een beetje suiker en kaneel.




Rond 16.00 aten we boterham met smeerkaas.


Voor het avondeten maakte ik bruine bonensoep. De laatste bruine bonen van deze week, een stuk prei en een bouillonblokje waren voldoende voor een lekker soepje. We aten er witbrood met smeerkaas en een paar plakjes tomaat bij. 



Na het eten hadden we nog trek en namen elk nog een roggebroodje met jam....oh en elk een halve appel.


Vanmiddag haalde ik extra roggebrood en smeerkaas.



Nog € 1,42 over :)


Vannacht moet ik een nachtje werken, ik neem een appel, een banaan en twee roggebroodjes mee. Als beleg smeerkaas en de laatste stukjes tomaat.


tot morgen maar weer, liefs grandma.








4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me moeilijk,als je niet zomaar een appeltje of banaan kunt pakken,als je trek hebt. Ik besef goed,wat een "rijkdom"dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze week is zo confronterend, man o man wat hebben we het goed he.

      Verwijderen
  2. Na een hele dag in de weer zijn, nog een nacht buffelen. Petje af. Van mij mag je lekker doorslapen. Beyond the line zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen