maandag 18 januari 2021

Dagje Kleinfarmhuus

Vanmorgen had ik me een beetje verslapen, ik werd pas om 09.00 uur wakker. Vlug in de kleren en naar beneden. Eerst een glas water en dan met de hond naar buiten. Het was koud, brrrr we liepen het kleine rondje, dat is een rondje van ongeveer drie kwartier. k Was blij dat ik weer thuis was. Eerst de kippen en de katten eten gegeven, daarna het hondje en toen was ik zelf aan de beurt :)


ontbijtje

Vandaag heb ik de ramen van de voor-en achterkamer gewassen , ( ik me niet meer herinneren wanneer ik dat voor t laatst heb gedaan...) gestofzuigd, gedweild, de was gedaan. Tjonge de verloren tijd dubbel en dwars ingehaald.

Tussen de middag at ik hetzelfde als gisteren, wortelsoep en een boterham.



s Middags probeerde ik een programma/app-geval te downloaden voor een online vergadering, daarvoor had ik de werkmail nodig maar ik kon niet inloggen, man man man daar word ik knorrig van, dat soort dingen moet gewoon werken, klaar punt . Uiteindelijk is het wel gelukt hoor, een mannelijke collega heeft er verstand van en heeft het voor elkaar gekregen.


Tijd voor het avondeten. Gisteren aten grandpa en ik, laat in de middag, de wortelsoep met brood , vandaag maakte ik de zuurkoolschotel.

Vega -balletjes ( uit de vriezer ) sneed ik in plakje en legde ze op de bodem van een ovenschaal, daarop de zuurkool, daar bovenop een in plakjes gesneden banaan, als laatste een laag romige puree. Voor een krokant korstje strooide ik er nog wat broodkruim over.


normaal gesproken doe ik er meer banaan over, maar ja, zuinig he, deze maand.

Na het eten afwassen, filmpje kijken, hond uitlaten, nachthok van de kippen sluiten, poezen eten geven en naar bed. Beetje saai dagje, productief maar saai :)

liefs grandma.






7 opmerkingen:

  1. Die combinatie banaan bij de zuurkool ga ik eens proberen. Ken wel ananas er bij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je lunch oogt net als een klein kleurrijk feestje! Wat ziet dat er gezellig uit. Veel beter dan mijn ongeïnspireerde boterham met kaas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi de luxe zit um in kleurtjes en presentatie deze maand.

      Verwijderen
  3. Grappig, bij ons stond gisteren ook een zuurkoolschotel op tafel.Wel met ananas.
    Dat je zo lang kan wandelen nog voor je een ontbijtje op hebt!
    Ik zou denk ik omvallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drie ongelezen blogjes, gezelligheid :)

    BeantwoordenVerwijderen