vrijdag 22 januari 2021

Live-below-the-line 2021.

Zo bijna alle boodschappen  voor onze live-below-the-line week zijn binnen en we zijn weer goed geslaagd !! Het is elke keer weer onvoorstelbaar hoeveel voedsel je kan kopen voor maar 21 euro ( €1,50 per persoon per dag ). Voor ik alles laat zien even de schade van afgelopen week delen met jullie.

We hadden deze week nog € 18,41 te besteden. Grandpa kocht bij de groenteboer nog twee zakjes met spruitjes voor 50 cent,  champignons en mandarijnen samen voor € 3,15, zelf kocht ik een potje narcissen, voor een vriendin, en vanilleyoghurt dat was samen € 4, 25 , we hielden deze week dus € 11, 01 over, ik vind het mooi.


Okee, de boodschappen voor de live-below-the-line week.

Bij Boni


500 gram koffie

1 pak havermout

1 pakje roggebrood

1 pot pindakaas

2 kuipjes smeerkaas

1 kuipje halvarine

10 eitjes

1 blikje tomatenstukjes met kruiden

1 grote spitskool

1 pot jam


voor maar € 9,27 !!




Bij Jumbo



1 pak macaroni
1 pak zilvervliesrijst
1 zakje droge bruine bonen
1 stronkje witlof

€ 2,79



Bij de groenteboer




een grote zak met appels en twee mandarijnen
iets meer dan een kilo bananen
2 grote preien
1 avocado ( deze had ik per ongeluk uit de verkeerde bak meegenomen, ipv 1 kilo voor 98 cent had ik 1 voor 98 cent )
2 tomaten
4 uien
2 baby paksoi
3 paprika's

€ 5,49



Op de laatste foto zie je ook een half broodje, deze kocht ik in de buurtwinkel, daar verkopen ze dag-oud brood uit de vriezer voor 50 cent per brood, helaas hadden ze deze keer alleen witbrood, ik nam een halve mee deze kostte me 25 cent. Morgen zal ik nog meer brood halen.

Al deze boodschappen voor maar € 17, 80 ! Nog € 3,20 over voor brood ofzo.

Nog even de spelregels voor aankomende week. We gebruiken niets uit de voorraad en niets uit de moestuin. Alles wat we krijgen mogen we wel gebruiken, zo kregen we van onze buurtjes een zak aardappelen ( zeer welkom ) ook hebben we nog een aantal suikerzakjes en twee zakjes poedersuiker (  van de oliebollen ) in de la liggen daar zullen we ook dankbaar gebruik van maken :)

Ik zal proberen om elke dag een blogje te plaatsen, met foto's, van wat we aten.

fijn weekend, liefs grandma.









15 opmerkingen:

  1. Dit is mogelijk omdat je zo'n fijne goedkope groenteboer hebt want anders zou het niet te doen zijn. Ik ben helaas nog nooit zo'n groenteboer met deze prijzen tegengekomen. Maar goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch valt het reuze mee bij de supermarkten, ik zal er eens een blogje aan wijden :)

      Verwijderen
  2. Je moet ook creatief kunnen en willen koken met zo'n budget. Ik sprak iemand,die eigenlijk zuinig moet doen. Ze koopt eenpersoons zakjes gesneden groenten voor een euro. Zo makkelijk. Dan zwijg ik maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeite doen is niet voor iedereen weggelegd. Zo herkenbaar.

      Verwijderen
    2. Ik had ooit een collega die kocht voorverpakte geschilde aardappelen, ik was stomverbaasd, wist niet eens dat dat bestond !! Wel de aardappelschijfjes enzo maar de gewone, om te koken... :)

      Verwijderen
    3. Dit artikel en de reactie van Izerina inspireerden mij tot een blog. Vanavond wordt dit gepubliceerd

      Verwijderen
  3. Superknap wederom. Ben benieuwd naar de menu planning met deze boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top weer. Ben benieuwd naar wat je gaat eten de week door. Hier doen we het dit jaar voor het eerst sinds jaren anders door omstandigheden. Ik heb van te voren al, wat ik anders zou weggeven aan geld wat over zou blijven, supermarktcadeaubonnen gekocht en aan de alternatieve voedselbank weggegeven. Ik probeer deze weken flink minder te kopen en echt zuinig in te kopen. Maar dit jaar loopt alles anders dan anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, echt knap hoor!! Respect voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen