maandag 4 januari 2021

boodschappen

Vandaag kregen we bericht van grandpa's corona test, ook negatief :). Hij is nog steeds verkouden en werkt de komende dagen thuis. 

Aangezien grandpa weer goedgekeurd is ging ik even naar de AH voor Alpro yoghurt, alle Alpro producten zijn in de aanbieding deze week. Naast de AH zit een winkel die goedkope, vaak op de datum producten of restpartijen verkoopt. Toen ik er langs liep zag ik al tal van verleidelijke aanbiedingen. Na mijn bezoekje aan de AH ging ik even naar binnen ( nooit doen, nooit doen ) . Ze hadden b.v. 3 zakken pepernoten voor 1 euro, 6 bekers unox good noodles voor een 1 euro, 3 zakjes met stroopkoeken , jawel voor maar 1 euro, ik heb dat allemaal niet meegenomen hoor, maar de verleiding was groot. Wat een heerlijke recepten kwamen er voorbij in mijn hoofd, verkruimelde pepernoten over kokosyoghurt met warme blauwe bessen saus, een pepernoten bodem voor een monchoutaart  of gewoon een schaaltje pepernoten bij de thee...oh zucht en dan die stroopkoeken, heerlijk met zelfgemaakt bananen ijs....ik heb een beetje spijt, een beetje maar want we letten deze maand niet alleen op de centjes maar ook op de lijn! 

Wat ik wel meegenomen heb zijn 2 zakken pasta á 1 kilo voor 1 euro ! en ook nog eens houdbaar tot 2023, ik bedoel maar.

Bij de groenteboer kocht ik mandarijnen, 3 sinaasappels en een winterwortel. Citrusfruit koop ik liever biologisch, de schil snijd ik dan in kleine stukjes en droog die boven de kachel, lekker om je eigen theemelange mee te maken. Citroenschil kun je raspen en met een beetje citroensap, in een ijsblokjes vorm invriezen.  Makkelijk voor door een cakebeslag of welk gerecht dan ook dat wel een oppeppertje kan gebruiken.



 

totaal was ik € 5,22 kwijt.  Nog € 15.78 te besteden deze week.

 

liefs maar weer, grandma.

 

 

1 opmerking:

  1. Fijn dat de test negatief was! Je hebt niet veel uitgegeven zeg! Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen