donderdag 20 januari 2022

live below the line, 7e dag

We hebben het weer gered hoor. Dit was de laatste dag van de live below the line week.

Vanochtend at ik een banaan, een mandarijn, een boterham met jam en een boterham met pindakaas.

Grandpa nam vier boterhammen mee naar zijn werk, twee met smeerkaas en twee met pindakaas.


Als lunch maakte ik een pindakaas/banaan tosti, altijd lekker. Besmeer twee boterhammen met pindakaas ( evt ook wat halvarine, wat je wilt) snijd een banaan in plakjes en beleg daar een boterham mee, de andere erboven op, even in het tosti-ijzer en hotsa je tosti is klaar


Vanavond aten we gepofte aardappelen en een witlof salade.

Ik kookte 4 aardappelen in de schil.

Deed in de vijzel, een scheut olie, 1 teentje knoflook, zout , peper en de naaldjes van een takje rozemarijn ( die uit de pluktuin op het werk ), flink malen in de vijzel.




Toen de aardappelen gaar waren wilde ik ze wat platdrukken, dit lukte pas toen ik ze plette met de vijzel ( geen genade hier ). Ik bestreek de aardappelen met het mengsel uit de vijzel en zette ze in een ovenschaaltje in de oven ( 180 graden ) tot ze zgn goudbruin waren.


Ondertussen maakte ik de witlof salade. Witlof, appel, mandarijntje, lepel mayonaise en een restje kruimgehakt, alles in een kom en goed omscheppen.


ziet er niet zo heerlijk uit maar dat was het wel :)



Wat hebben we nog over,

aardappelen

havermout

6 appels

een halve paprika, in de vriezer 

halvarine

beetje pindakaas



Morgen gaan we weer verder met onze sobere maand, nog steeds met een krap budget maar we maken dan wel gebruik van de voorraad en de moestuin.


🙋zie je, liefs grandma.




2 opmerkingen:

  1. Knap dat het weer gelukt is. En je eet nog lekker ook erbij : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke keer weer leuk om te doen maar wat ben ik blij en dankbaar dat ik niet elke week zo moet leven....

      Verwijderen