zaterdag 15 januari 2022

Live below the line. dag 2 en food for free

Vandaag sliep ik zowaar tot 16.15 uur, echt fijn. Ik begon de dag met twee glazen water en een kopje koffie. Daarna kon ik met het avonteten beginnen, pasta met veel groenten.

Ik kookte de penne met wat zout, sneed de overgebleven prei in stukken ( bewaarde een beetje van  het groen) , gebruikte de van gisteren overgebleven paprika en ui en perste een teentje knoflook. Hops alles in de pan met  driekwart van de inhoud van het blikje tomaten blokjes, wat kruiden , peper, zout  en klaar was de saus. 

Om de pasta romiger en smaakvoller te maken deed ik er een kuipje koffiemelk, een eetlepel smeerkaas en een geperst teentje knoflook door. 



Het was weer heerlijk!


Wat food for free betreft...ik kreeg van een vriendin en mijn schoondochter producten voor de sobere maand. Kijk eens even hoe fijn .


vriendin had haar voorraadkast opgeruimd.

Het blikje kokosmelk heb ik gebruikt voor de curry van gisteren. De rest bewaar ik voor volgende week.


alles van schoondochter en links op de foto de inhoud van de voor-niks-en-nop-pot

Ook deze heerlijkheid gaan we de aankomende weken gebruiken. In de voor-niks-en-nop-pot zitten zaken als koffiemelkcupjes, suikerzakjes, proefmonstertjes, honingstaafjes,  mosterdzakjes en mayonaise, alles wat je voor nop krijgt zeg maar :)

Vannacht plukte ik nog een paar takjes rozemarijn uit de pluktuin op het werk, lekker door de pastasaus van vandaag.



dat was hem weer voor vandaag, tot morgen.

liefs grandma

 ps, bijna vergeten, voor de lunch in de nacht heb ik alpro yoghurt met havermoutvlokken en verder neem ik een appel en een mandarijn mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten