dinsdag 4 januari 2022

Sparen

In een zuinige maand ben ik nog meer gefocust op sparen dan anders. Ik ben nog steeds van plan om eerder te stoppen met werken, elke € 10000 is een jaartje eerder bij huis. In het pensioenpotje zit nu € 13400, dat lijkt niet zoveel maar met de uitstaande PLB uren zou ik met 65 jaar en 7 maanden met een soort van pensioen kunnen. Kijk dan ziet er opeens heel anders uit. Stel dat ik eind volgend jaar €20000 zou hebben gespaard dan.... je snapt het wel....elk jaar komt het pensioen van twee kanten dichterbij. Nu maar hopen dat de inflatie niet doorzet wahahahah


Gisteren kwamen de kleinkinderen uit Zutphen logeren, dat was weer zo gezellig. We lazen boekjes, keken een filmpje en speelden verstoppertje door het hele huis. De kindjes maakten ook een eigen zalfje van bijenwas, calendula-olie en lavendel-olie.  




Voordat ze vanmiddag weer naar huis gingen, speelden ze nog een uurtje bij hun neefje en nichtje hier op het dorp. Morgen komen die desbetreffende kindjes een dag spelen en de andere dagen van de week komen de kindjes uit Ermelo logeren. 

Ik hoog het weekbudget toch op al was het alleen maar voor het extra fruit, ik laat aan het eind van de week weten wat de schade was.


Zo, nu wachten we nog even op de uitslag van grandpa's zelftest, hij is nogal snotterig en het is morgen zijn beurt om bij zijn ouders op te passen. Beetje voorzichtig met de ollegies


liefs grandma.












11 opmerkingen:

  1. Misschien af en toe een extra zuinige maand en de opbrengst dan voor je pensioen-potje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    Hopelijk is de sneltest negatief...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die potjes met hun eigen jam zeg. En ik ben zelf ook bezig met denken over mijn pensioen regelen. Hoe doe je dat met die 13400? Is dat dan om maandelijks van te leven na je pensioen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad de bedoeling om maandelijks 900 euro op de lopende rekening te zetten

      Verwijderen
  4. Ik hoop van harte dat je eerder kan stoppen met werken. Ik kijk terug op de WW uitkering op 62 jarige leeftijd. Gezond met pensioen. Alles wordt minder helaas. WW naar 1 jaar.
    Absurd dat de inflatie zo sterk stijgt en de burger er weinig van terug zier. Leuk om je project te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je t project volgt. Ja die inflatie daar maak ik me wel een beetje zorgen om...

      Verwijderen
  5. Ik hoop van harte dat je eerder kan stoppen met werken. Ik kijk terug op de WW uitkering op 62 jarige leeftijd. Gezond met pensioen. Alles wordt minder helaas. WW naar 1 jaar.
    Absurd dat de inflatie zo sterk stijgt en de burger er weinig van terug zier. Leuk om je project te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen