zondag 23 januari 2022

Sobere maand met een missie, week 4

 Boodschappen week 4,



 

Bij de groeneboer kocht ik, 

een 1 euro zak met boontjes en citrus fruit
bananen
6 eitjes
2 bosjes lente-uitjes
1 bleekselderij
1 romanesco bloemkool
2 citroenen

Bij jumbo

yoghurt ( alopro en kokos)
kaas
edamama/wasai

Totaal uitgegeven voor deze week € 25,53, iets teveel ...

Overgehouden van de vorige weken;

week 1 niets

week 2  59 cent

week 3  84 cent

verrekent € 24,10


Als ik uit ga van € 1,50 per persoon per dag voor een hele maand, dan zou ik € 93 mogen uitgeven deze maand. Tot nu toe kom ik op een bedrag van € 87,10 , ik heb dus nog € 5,90 te besteden tot en met 31 januari. Komt goed!


Weekmenu week 4


vrijdag,

verjaardag van kleindochter Nora, we aten heerlijk taart en hapjes, na de verjaardag aten we bij liefste zus in de Steeg.


zaterdag,

boontjes


Zondag

romanesco bloemkool schotel. 

Ik gebruikte de helft van de bloemkool, sneed die in stukjes. Ik schilde zes aardappelen en ook die sneed ik in stukjes. In een kommetje deed ik 3/4 van een pakje keukenroom , een teentje knoflook, thijm, peper en zout en roerde dat goed door

Tot slot deed ik de bloemkool en aardappelen in een ovenschaaltje. Ik roerde de room erdoor en deed er wat geraspte kaas over. Bakken in de oven op 190 graden tot de aardappelen gaar zijn.

De andere helft sneed ik nogmaals door de helft, één stuk ging in de vriezer en van het andere deel kookte ik een soepje voor morgen tussen de middag.



maandag,

stamppot snijbonen met rookworst en stoofpeertjes


dinsdag,

Kapucijners met witlofsalade


woensdag,

pesto-pasta met broccoli


donderdag,

nasi


We eten veel uit de voorraad, heerlijk veel keus! Brood bak ik zelf want er is nog genoeg meel in huis. 


Tot morgen, liefs grandma.



1 opmerking:

  1. Uit de voorraad eten probeer ik ook regelmatig te doen. Want ik heb soms de neiging om voorraden aan te leggen, maar ze vervolgens niet te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen