dinsdag 18 januari 2022

live below the line, dag 5

Alweer de vijfde dag, wat gaat de tijd snel.

Als ontbijt nam ik een kom havermout met een halve geprakte banaan en een beetje kaneel. Ik nam er een mandarijntje bij.



Een vriendin kwam op bezoek en nam wat lekkers mee, dat was een gelukje ! 


Tussen de middag at ik fruit, ik heb maar weinig trek deze dagen.


Voor het avondeten maakte ik een aardappel gratin.

daarvoor raspte ik 4 aardappelen, snipperde een halve ui, brak boven een kommetje 2 eitjes en klutste die met een cupje koffiemelk en zout en peper. Ik had nog een piepklein stukje prei, sneed die fijn en roerde die door het eimengsel. Ik had ook nog wat kruimgehakt over van gisteren en zo kwam alles samen in een ovenschaaltje, 45 minuten op 180 graden in de oven tot er een ietwat bruin korstje op komt oftewel dat de gratin gaar is.



we aten er bloemkool bij, die van de eerste dag, uit de vriezer.


Wat hebben we nog over:


havermout

iets meer dan een half brood

halvarine

jam, pindakaas, smeerkaas

aardappelen

pasta, penne

een halve ui, een halve bol knoflook

1 gele paprika

14 mandarijen

6 appels

4 bananen

2 eitjes

linzen

koffie


Ik denk dat ik morgen nog wat groenten en roggebrood ga halen


tot morgen, liefs grandma


4 opmerkingen: