maandag 31 januari 2022

Het zit erop!

Vandaag was het de laatste dag van onze sobere maand met een missie. Het was weer een mooi avontuur. 

Deze maand mochten we € 1,50 per persoon per dag uitgeven aan boodschappen, drie weken met gebruik van onze voorraad en één week zonder. 

We hadden € 93,00 te besteden.

Na week 4 hadden we nog € 5,90 over. 

Grandpa haalde voor  € 2,59 wat smeerkaas en yoghurt enzo en ik kocht vanmiddag voor 18 cent een eitje voor het desert van vanavond.


Totaal uitgegeven deze maand  € 90,23 !!


Per maand geven we ongeveer 300 euro uit aan boodschappen,  beetje afhankelijk van of we die maand onze zes-weekse boodschappen halen

Opbrengst van onze sobere maand € 209,77 zeg maar € 210 !! 



Missie volbracht. Eén deel gaat naar een goed doel en één deel naar iemand die het goed kan gebruiken.


Voor onze finale, de laatse maaltijd, wilde ik iets lekkers maken. Aan het begin van de maand kreeg ik van een vriendin o.a. een blikje rijstepap.

weet je nog..


Ik maakte daar vanmiddag een kleine rijstevlaai van. Op het internet vond ik een super eenvoudig recept.

Ik heb het recept gehalveerd ! Het volledige recept is dus van alles twee keer zoveel.

1 blik rijstevlaai ( 400 gram )
1,5 ei (vanmiddag een extra eitje gekocht bij de groenteboer daar kun je ze per stuk kopen ) 
23 gram bloem met een halve theelepel bakpoeder ( of gewoon zelfrijzend bakmeel )
vanille suiker 
( evt 50 gram suiker, maar ik vond het zo al zoet genoeg)

Doe alle ingredienten in een kom en mix het goed door elkaar.

Oven op 180 graden, baktijd ongeveer een half uurtje, tot de bovenkant mooi bruin is.


lekker met een laag jam


Op het internet vond ik een schat aan recepten , ik ga nog vaker rijstevlaai maken.


Zo lieve mensen, bedank voor het meelezen! De blogjes van deze maand worden veel gelezen, echt leuk. 


liefs grandma



4 opmerkingen:

  1. Geweldig. Blijft die zuiigheid nog een poosje hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. altijd he.

      ik had gisteren boodschappen gehaald voor aankomende week, daar zaten weer mooie aanbiedingen bij. In totaal was ik bij Lidl en de groentenboer samen 41 euro kwijt, k had er een bonkend hart van, het leek opeens zoveel....

      Verwijderen
  2. Mag ik vragen, is het echt maar 23 gram bloem of is dat een typefoutje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) t was echt 23 gram bloem, in het recept stond 50 gram, het kwam toevallig op 23 gram uit, ongeveer de helft. Iets meer of minder maakt niet uit hoor, ik vond het wel lollig 23 gram :) :)

      Verwijderen