maandag 10 januari 2022

simpel leven enzo

Laatst had ik een boek geleend van onze jongste dochter, Slow Iiving. Ik vond het echt een fijn boek maar het moet natuurlijk wel terug naar t kind. Ik ging dus op zoek naar eenzelfde boek of iets soortgelijks. Ik vond een tweedehandsje "Simpel leven" van Julia Watson. Dit boek gaat meer over low-waste huishouden maar staat evengoed vol tips, eenvoudige recepten alles voor een simpel, duurzaam en afvalvrij leven. Ik ben fan!



Vandaag  maakte ik  een paar drijfkaarsjes ( nee, niet uit het boek :) ). Ik gebruikte daarvoor de doppen van walnoten en bijenwas.


Nodig:

walnootdoppen

bijenwas

lont

wasknijper



Ik smolt de bijenwas au-bain-marie. Knipte een stukje lont af en zette dit, met een drupje gesmolten bijenwas, vast in de dop. 'k Fixeerde de lont met een wasknijper. Mocht de dop wankel staan zet het dopje dan in bakje zand of rijst ofzo.

Daarna goot ik de gesmolten bijenwas voorzichtig in het dopje. 








kjoetness in a bowl.


Nog leuker met een paar drijfplantjes!


liefs grandma.

4 opmerkingen: