donderdag 27 januari 2022

Simpel leven is niet zo eenvoudig

Simpel leven is mijn motto voor aankomend jaar. Simpel leven of slow living heeft alles van doen met eenvoud, bewust leven en bewust met je tijd omgaan. Je leven zo inrichten dat je meer tijd overhoudt, niet om dan nog meer tijd te werken maar juist je vrije tijd benutten door iets te gaan doen wat je blij maakt, stilstaan bij het moois om je heen. Gewoon langzamer leven, meer zelf doen en zelf maken.


mooie foto, jongste dochter stuurde deze door, geen idee van wie hij is, gewoon mooi


Simpel leven heeft met tevredenheid van doen en niet met meer meer meer . Simpel leven heeft met je gemoed te maken, ruim op en wees opgeruimd, dat idee.


Dus er komt nogal wat bij kijken vind ik :)

Vooralsnog ben ik aan het opruimen geslagen, kasten, kisten...ik kom van alles tegen...zucht. Ik hoop dat het huis eind februari opgeschoond is :)


Ondertussen loopt de sobere maand op zijn eind. We eten nog steeds lekker, zelf gebakken brood, wat fruit en goed avondeten. Grandpa haalde gisteren nog wat boodschappen, bij de Boni hadden ze mooie aanbeidingen . 



nog vier dagen, even volhouden.


liefs grandma.









6 opmerkingen:

  1. Simpel leven is heerlijk,maar makkelijker als gepensioneerde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh hellup ja!! Als ik kijk naar onze kinderen hoeveel ballen ze in de lucht moeten houden, tjonge jonge, kinderen, werk, huishouden, hoe doen ze het!

      Verwijderen
  2. Dat vind ik heel mooi en treffend verwoord. Simpel leven is niet zo eenvoudig. Dat zie je soms ook wel bij Teunie van Eenvoudig leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn lijfspreuk is geluk is niet alles willen hebben maar genieten van dat wat op je pad komt. Ik probeer elke avond 5 dingen te bedenken waar ik dankbaar voor ben. Dit helpt me om niet te blijven draven zonder te genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en zo sluit je de dag positief af, wat fijn op die manier

      Verwijderen