vrijdag 14 januari 2022

live below the line, dag 1

 Daar gaan we!


Stiekem vind ik dit de leukste week van onze sobere maand met een missie.

Dit zijn de boodschappen  voor deze week, en kijk dan hoeveel!! 


de boerenkool mist op de foto, die zit al in de diepvries.


Bij de groenteboer haalde ik oa vier 1 euro zakken, hier zitten groente en fruit in die je niet meer zolang kunt bewaren, een soort to good to go, zeg maar. 





1 zak met 3 kilo aardappelen

1 zak met fruit, deze bevatte 11 appels, 1 sinaasappel, 1 peer

1 zak met 30 mandarijnen

1 zak  groente met een bloemkool en 2 paprika's

1 tros bananen, 6 stuks

8 eitjes

2 uien

1 bolletje knoflook 


Bij de auto kwam ik erachter dat ik de uien en knoflook was vergeten, vandaar het tweede bonnetje.



Totaal groenteboer € 6,63

Bij de lidl kocht ik 2 fijn volkoren broden voor maar € 1,40

Bij de Jumbo, vega gehakt € 1,38



Bij de Boni haal de ik , op twee verschillende momenten..

1 pak havermout

1 pakje roggebrood

pasta, penne

2 x smeerkaas

diepvries boerenkool

kuipje halavrine

pindakaas

blikje tomaten blokjes

1 prei

1 zakje rode linzen



totaal € 6,90


We kunnen echt niet zonder koffie, we hebben altijd veel op voorraad, ik rekende daar de lidl prijs voor. Voor jam rekende ik ook de lidl prijs, ik heb veel zelfgemaakte jam, beetje jammer om dan de jam van de winkel te kopen.









Zo kom ik op een totaal bedrag van € 19,18 , voor aankomende week nog € 1,82 te besteden. Bizar he.


Nu kun je zeggen, maar ja grandma, je hebt het zo getroffen met je groenteboer, en ja dat is zeker zo. Stel dat ik groente en fruit  bij de supermarkten zou moeten halen, dan zou ik bij Boni een kilo prei ( 1 euro ), zak puntpaprika's (1 euro), appels (1 kilo €1,29 als k het goed heb) kopen, dan zou ik nog geld over hebben voor mandarijntjes en een andere soort extra groente. 

Het weekmenu zou er dan wel iets anders uit zien natuurlijk.


Wat aten we vandaag: 

ontbijt / lunch

grandpa at over de hele dag, vijf boterhammen met pindakaas :) Ik stond om 13.00 op en begon de dag met een mandarijn en een appel. 

avondeten

bloemkool curry met een gekookt ei en  het laatste kleine little gem sla die ik nog over had van afgelopen week ( beetje valsspelen he) ook sneed ik de peer in stukjes voor erbij, dat gaf een bijzondere smaak sensatie!






Ik gebruikte een halve bloemkool, halve rode paprika, halve ui, stuk prei, gekruid met kurkuma, kerrie, chili vlokken, knoflook en  een blikje kokosmelk die ik kreeg van een lieve vriendin.

Tot mijn grote blijdschap kreeg ik van een vriendin en mijn schoondochter allerlei heerlijk produkten als donatie en support voor deze maand.

Morgen schrijf ik hier een blogje over in FOOD FOR FREE !!!


Aankomende nacht moet ik weer werken, ik neem een mandarijn en een appel mee. Van een collega kreeg ik alpro yoghurt, dit zat bij haar Hello Fresh Pakket maar ze vond het niet lekker :) ik neem ook wat havermoutvlokken in een bakkie mee voor dóór de yoghurt. 


tot morgen, liefs grandma.







 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten