woensdag 19 januari 2022

Live below the line, dag 6

Vanochtend was grandpa ook vrij, echt fijn. We startten de dag met bananenpannenkoekjes, niet alleen lekker in een sobere maand, maar gewoon altijd lekker!


In de blender,

1 ei

2 cupjes koffiemelk

1 grote banaan

water

havermout

snuffeltje zout :)


alles blenderen tot het de consistentie heeft van pannenkoekendeeg, te dun..meer havermout, te dik...beetje water erbij. Ik laat het deeg even een paar minuutjes staan, het dikt nog na.

Beetje olie in een antiaanbakpan en bakken maar.


lekker met veeeel jam



Tussen de middag at ik een roggebroodje, ik meende dat ze al op waren maar er zat nog eentje in de verpakking, nu zijn ze echt op ;) Ik smeerde me ook nog een boterham met pindakaas. Grandpa at iets bij zijn ouders.


Het avondeten bestond uit pasta penne met spinazie a la creme en elk een half eitje.

Ik gebruikte de halve ui die nog over was, samen met een halve gele paprika en 2 teentjes knoflook, deed deze door de gare penne en roerde daar tot slot wat smeerkaas door. 




Tussendoor aten we veel fruit vandaag, want ja dat hebben we genoeg. De volgende keer ga ik toch voor meer groente. 

Vanmiddag haalde ik een pakje spinazie a la creme voor het avondeten en een stronkje witlof voor morgen.



met de boodschappen van vandaag komt het totaal besteedde bedrag van deze week op € 20,16, ik vind het netjes.


We komen morgen net uit met het brood, k heb dus geen roggebrood meer gekocht. Morgen de laatste dag van de live below the line week. We gaan de rest van de maand door met de 21 euro challenge maar dan mét gebruik van de voorraad en de moestuin.


tot morgen, liefs grandma.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he,iets warms als ontbijt. Heb ook net een pannenkoek op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaah heerlijk! Warme havermoutpap is ook een favoriet van me.

      Verwijderen