zaterdag 8 januari 2022

Sobere maand met een missie, week 2 boodschappen en weekmenu

Afgelopen week was vol met logeerpartijtjes en bezoekjes, ik zat ver over het budget. Officieel zou ik € 18,00 extra mogen uitgeven, nou ik kan je vertellen dat dat niet genoeg was :)

Ik heb ervoor gekozen om het extra geld uit mijn onvoorziene-boodschappen-potje te halen zo blijft het weekbedrag van afgelopen week gewoon €21 euro. Zoon en schoondochter gaven hun kinderen een brood en lekkere koekjes mee, dochter uit Zutphen kwam met een gaaf kookboek en dochter uit Ermelo betaalde de koffie en choclademelk to-go op de markt, evengoed kwam ik nog ver boven het weekbedrag uit, het is niet anders. 


Vandaag haalde ik de boodschappen voor aankomende week bij de groenteboer en de Boni.


een aanrecht vol verse producten.




een baal aardappelen
2 winterwortels
champignons
bloemkool
2 kilo overrijpe bananen
4 little gem sla
20 mandarijnen
een grote zak met diverse soorten uien voor maar 1 euro
1 grote paprika
zakje walnoten

 €17,25 

plakjes kaas
smeerkaas

€3,25





Totaal € 20,50

nog 50 cent te besteden deze week.


Weekmenu


Zaterdag

Bloemkoolrijst met sajoer boontjes en vega kipstukjes.

Ik raspte de helft van de bloemkool als rijst. Daarna sneed ik de helft van een paprika in stukjes, snipperde twee uitjes en twee teentjes knoflook zeer fijn en roerbakte alles met de helft van een kuipje sajoer-boontjes en spercieboontjes. De kipstujes bakte ik in wat olie en deed deze er apart bij.

Het kuipje sajoer-boontjes, knoflook, boontjes en kipstukjes kwamen uit de voorraad. 

De restjes van de bloemkool, de paprika en kruidenpasta deed ik in de koelkast.



Zondag

Hutspot met rookworst (voorraad)

We krijgen morgen visite, vanmiddag bakte ik een cake voor bij de koffie, we hebben nog wat crackertjes en smeerseltjes, broodstokjes en wat chips over van afgelopen dagen. Geen extra uitgaven dus.


Maandag

Roerbak groenten met, ui, knoflook en winterwortel,  de bewaarde sajoer kruidenmix,  bloemkool en paprika. We eten er rijst en wellicht een gebakken ei bij.


Dinsdag

Zuurkoolschotel met vega gehakt en banaan.


Woensdag

aardappelen, rode kool en gebakken kaneelappeltjes.


Donderdag

pasta met rode saus en kaas.


Vrijdag 

restjes


Als lunch zal ik deze week veel salades eten. Morgen bak ik een brood en een roggebrood met meel uit de voorraad.


tot morgen, liefs grandma












2 opmerkingen:

  1. Tip ik weet niet of je een diervoederwinkel in de buurt hebt maar daar koop je 10 kilo wortels voor ong 3 euro. Ze zijn krom of een stukje eraf maar dat maakt voor de smaak niet uit. Als je ze in scherp zand zet blijven ze heel lang goed. En je kan ze in heel veel gerechten verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij onze favoriete groenteboer hebben ze ze ook idd, mijn budget voor deze week was op . In de aankomende weken zal ik zeker nog een zak halen 😊

      Verwijderen