maandag 8 januari 2024

Dagje Kleinfarmhuus

Vanochtend was ik om 07.15 wakker. Ik ging naar beneden en draaide de verwarming van 14 naar 18 graden, daarna kroop ik weer lekker in bed, het volgende moment dat  ik mijn ogen opende was het warempel al 10.00 uur !! Zelfs grandpa lag nog te ronken :)

We gingen naar beneden en grandpa zette koffie. Ik maakte voor de man een smoothie van de laatste banaan, de laatste sinaasappel en drie deelblokjes spinazie * vriezer. Voor mezelf maak ik een soort van smoothie van twee stengels bleekdelderij, een appel en water. Vorig jaar wilde ik er een gewoonte van maken om elke ochtend een glas bleekserijsap te drinken, niet alleen gaat daar erg veel bleekselderij in, ik vond het ook helemaaaal niet lekker, het werd iets beter toen ik er een appel door deed maar man wat een gedoe in de ochtend en zo'n sapcentrifuge heb je ook niet in een handomdraai schoon hè. Ik deed de appel en twee bleekselderijstengels daarna eens in de blender en dat is nu mijn dingetje in de ochtend. Ik vind de smaak lekker, heb ook de vezels binnen en de blender is zo schoon.

Na het ontbijt liepen we een rondje met het hondje. We lunchten om 11.30 met een omelet en brood. Voor de omelet roerde ik drie deelblokjes, ontdooide, spinazie door vier geklutste eitjes, sneed een rood uitje in kleine stukjes, even bakken in boter en klaar.



Na de brunch was het afwassen, stofzuigen en andere huishoudelijk zaken afronden ( lees De Was ). Daarna trok ik mijn jas weer aan en ging lopend naar het huis van zoon en schoondochter. Het was behoorlijk koud, de wind had vrij spel over het kale stuk land, maar wat was het lekker pittig in de lucht.


check mijn schaduw, ik lijk wel een non :)

Ik probeer elke dag een lange te wandeling te maken dit jaar en tot nu toe is me dat gelukt ( al 8 dagen humhum ). Bij zoon en schoondochter dronk ik een kop thee, we praatten wat bij en daarna toog ik weer op huis aan. 

Het binnenhok van de kippenhok moest nog verschoond en ik keek ook even bij de bijen, ze doen het nog!

Voor het avondeten maakte ik spagetti met rode saus. Voor de saus gebruikte ik een preitje uit de moestuin, zelfgemaakte tomatensaus uit de weck, beetje creme fraiche, beetje peper en zout, de saus over de spagetti, beetje geraspte kaas erover, kwartiertje in de oven, haaaa grote heerlijkheid!








Vanavond doe we niets, beetje bankhangen, serie kijken, blogje schrijven 😇


fijne avond , liefs grandma.





1 opmerking:

  1. Het klinkt zo gezellig. Ik heb er van genoten. Jahaa, je lijkt echt op een non die foto.

    BeantwoordenVerwijderen