dinsdag 23 januari 2024

Live-below-the-line, dag 1

 Zo de eerste de dag zit erop.

Vanochtend sliepen we uit tot 09.30 uur. Rustig opstarten vandaag.

Als ontbijt nam grandpa twee geroosterde boterhammen met appelstroop, voor mezelf maakte ik havermoutpap met halve warme appel en een beetje kaneel ook gebruikte ik een suikerzakje uit de voornietsennoppot. Grandpa at de andere helft van de appel.




We nemen gewoon koffie, deze zit niet in het budget, wel hebben we bedacht om maar twee kopjes koffie per dag te nemen.


Als lunch namen we een banaan/pindakaas tosti en elk een mandrijntje. Ik gebruikte voor twee tosti's, vier boterhammen, een royale laag pindakaas en een halve banaan die ik in dunne plakjes sneed.




De issue met het goedkope voedsel is dat het snel op moet, je ziet dat ik een stukje van de mandarijn heb afgesneden , daar zat een zachte plek. 

De peren moeten echt op en de bananen zijn ook rijp. De champignons en tomaatjes zijn prima maar de groene paprika moest ook echt vandaag worden verwerkt.  

Van de groene paprika, de wortel, stuk prei, wat champignons, twee stengels bleekselderij en het blikje tomaten maakte ik een flinke hoeveelheid pastasaus, ik verdeelde dit over twee bakjes, één bakje is voor morgen, de andere deed ik in de vriezer voor later deze week.

De schillen e.d. deed ik in een pannetje, beetje water , half bouillonblokje, laurierblaadje erbij, even zachtjes laten koken daarna een half uurtje tegen de kook aan houden , dan zeven en hup daar heb je een lekker boullionnetje,




Vanavond aten we rijst met boontjes, gebakken met een paar champignons en een kwart van de rode paprika, een gebakken eitje erbij, heerlijk.


beetje slecht belicht, sorry



Vanavond hadden we trek, we namen elk nog een boterham, ik nam eentje met pindakaas en voor grandpa draaide ik de voorniksennoppot om want daar zat een zakje vruchtenhagelslag in waar hij wel zin in had.

Ik neem altijd en overal, suikerzakjes, cupjes en zakjes koffiemelk, honing van bij de muntthee, koekjes, en soms neem ik wat extra's van een ontbijtbuffet mee :)





Vanmiddag fietste ik naar de Boni, daar kocht ik een klein bekertje griekse yoghurt met een 30 % korting sticker ook bracht ik een bezoekje aan Aldi, daar kocht ik een pak diepvries spinazie van 800 gram voor € 0,89.



Dat kostte me samen € 1,30, nog  € 2,07 in de pocket.




liefs grandma.


3 opmerkingen:

  1. Iets meenemen voor thuis van een ontbijtbuffet is oneerlijk. Kijk, het suikerzakje of melkkuipje bij je koffie heb je betaald en, hoewel ik het nooit doe, kan ik me voorstellen dat je dat meeneemt.
    Janne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, maar een ontbijtje kost al snel 15 euro, ik eet nauwlijks brood dus ja, ook voor een cupje jam heb ik dan al betaald. K stop natuurlijk niet mn zakken vol, ben je mal ;)

      Verwijderen
  2. Ik neem ook vaak wat mee, wat over blijft. Je betaald ervoor. Ik neem geen suiker, geen koekje, toch zit het vaak bij de koffie. Oké, ik vond e gewoon ezellig om bij je te lezen en te zien hoe jij het doet allemaal. Krijg er ideetjes van. Fijne verder week!

    BeantwoordenVerwijderen