maandag 1 januari 2024

januari budget maand : de vrek is back !

Yesss we gaan er weer voor!

Net als voorgaande jaren beginnen we het nieuwe jaar met een zeer zuinig maand, onze sobere maand met een missie. Deze maand geven we maar € 1,50 per persoon per dag uit, voor ons beiden dus € 3,00 per dag, is € 21,00 per week, is € 93,00 voor de ganse maand januari. We mogen drie weken lang gebruik maken van de voorraad en de moestuin en de 21 euro maar de vierde week mogen we € 21, 00 uitgeven zonder gebruik te maken van de voorraad en de moestuin. Met de inflatie-prijzen zal die laaste week een hele uitdaging worden!

Ons normale boodschappenbudget zit gemiddeld op 300 euro per maand, door deze maand zoveel mogelijk te besparen, kunnen we als het goed is, 207 euro overhouden, dit bedrag gaat naar een goed doel. 


We hebben een mooie voorraad en op de tuin staat nog boerenkool, prei en aardpeer. De kippen leggen nog steeds, ze zijn wel ietwat in de rui en dat gaat ten koste van de ei productie, we zullen het beleven.

Ik zal deze maand ook wat artikelen delen op deze blog, ideeën aan de hand doen en goedkope recepten posten.

In zo'n maand worden we ons weer bewust van het feit hoe goed we het eigenlijk hebben, ook eten we fijn van de voorraad zodat we de planken en de vriezer weer leeg hebben voor de volgende oogst. Bijkomend voordeel, we vallen altijd een paar kilo af  omdat we geen extraatjes, zoals snoep, wijn en chips kopen 😂


Wat betreft de Vrek is Back, in dit artikel herkende ik mezelf helemaal, lekker lezen mensen en doe er je voordeel mee.


liefs grandma.


Wij zijn deze maand gierig en niet zo zuinig ook !





6 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor het nieuwe jaar! Knap om maar 1,50 pp per dag uit te geven, bijna niet te doen lijkt me. Succes, ik ben benieuwd hoe het zal lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is die 1.50 nu iets meer dan andere jaren? Want de prijzen zijn flink verhoogd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het is nog steeds € 1.50 , we proberen het gewoon :)

      Verwijderen
  3. Veel succes! Ik ga het artikel morgen op mijn gemak lezen. Zelf ga ik een bespaarjaar op het gebied van kleding, schoenen en accessoires houden. Daar blog ik binnenkort over. Heb het al eerder gedaan en bevalt me goed. Een jaar lang niets kopen, want ik heb meer dan genoeg in de kasten.

    BeantwoordenVerwijderen