zondag 28 januari 2024

Live below the line, dag 6.

De dag begon met een zondags ontbijtje om een uur of 10.00.



Twee flinke eetlepels griekse yoghurt, elk een halve warme peer, wat kiwi, mandarijn, cruesli, elk een halve passievrucht ( die was ik gisteren vergeten te vermelden maar staat nu in het lijstje ) en tot slot wat honing en kaneel. Heerlijk! Het was niet veel maar genoeg tot de lunch, zeg maar. 


Ik maakte na het ontbijt een stapel havermout/banaanpannenkoekjes, alvast voor morgen en eventueel als tussendoortje. Ik gebruikte 110 gram havermout, één banaan, twee zakjes koffiecreamer, 1 ei en 250 ml water. 


500 ml deeg! Top.



Ik bakte daar wel 16 kleine pannenkoekjes van. Voor de lunch maakte ik smeerkaas tosti's. Ik meende dat we, met elk anderhalve tosti en een pannenkoekje wel genoeg zouden hebben.



Vanmiddag wilden we eigenlijk naar Poolshoogte om te wandelen, maar uiteindelijk gingen we naar de dierentuin. We zetten de auto op een parkeerplaats in het bos en wandelden door de stad naar Wild Lands. Het was er gewoon druk, het was ook prachtig weer natuurlijk. 

We liepen langs de leeuwen, de apen, de ijsberen en dronken op een terrasje onze meegbrachte koffie.






Op de terugreis zei grandpa "ik voel me gewoon gammel ", tja mijn buik voelde ook erg leeg. Niet genoeg gegeten hè. Voor het eerst deze maand hadden we allebei zoiets van, okeeee nu moeten we echt iets gaan eten. Thuisgekomen aten we allebei twee boterhammen, met perencompote en een dikke laag appelstroop als beleg, hèhè.


Voor het avondeten haalde ik het bakje met pasta saus en een aantal deelblokjes spinazie uit de vriezer. Ik kookte alle macaroni die we nog hadden, mengde die door een deel van de pastasaus ( de rest voor morgen ) en de ontdooide spinazie en deed er nog anderhalve eetlepel kruidenroomkaas, wat peper en zout door, we lieten het ons goed smaken.





Vanavond nemen we nog wat fruit, een appel voor grandpa en een kiwi voor mij. 


Morgen de laatse dag van de Live Below The Line week. 


Liefs grandma





3 opmerkingen:

  1. Je bent wel echt creatief hoor!
    Ja, als je echt trek hebt moet je wat eten, dat moet ook kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een goede ervaring (sws voor je lichaam) om ook weer eens echt trek te ervaren. Denk dat de meeste mensen dit gevoel nog zelden hebben omdat we de hele dag 'grazen'.
    Ik kan me vaak niet voorstellen dat er miljoenen mensen zijn die dat elke dag hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed experiment om te doen. Fijn dat jullie dit allebei willen uitproberen, als partners. Ik denk dat je een hele andere blik krijgt op de maatschappij. Heb jij er ook problemen mee om op zo'n plek als de dierentuin te zien hoeveel eten er onnodig weggegooid wordt? Dat vind ik zelf moeilijk om te zien. In ieder geval, jullie hebben er een vindingrijk dagje van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen