zondag 7 januari 2024

update eerste week van de sobere maand en het weekmenu voor aankomende week

Zo, de eerste week zit erop. We hadden nog veel op voorraad en de koelkast was nog goed gevuld .

Afgelopen weekend gaf ik nog wel een en ander uit.

We gingen afgelopen vrijdag naar Wild Nights in de dierentuin. Het was zo leuk en gezellig. We waren met een groep van 5 volwassenen en 7 kinderen. Zoon en schoondochter hadden drie meiskes onder hun hoede en grandpa, dochter en ik hielden oudste kleindochter en de drie neven onder controle, soort van dan, want dat soort knulletjes leven kompleet hun eigen leven natuurlijk. Het park was prachtig verlicht, er waren lichtshows en foodtruckjes. Op een plein stonden een aantal vuurkorven waar je marshmellows mocht roosteren, hoe heerlijk! Dochter kocht voor de vier jongelui een aantal marshmellows op stok, lekker roosteren jongens. Kleinzoon Bas, nam me even apart en met ondeugende oogjes liet hij me een rotje zien ( nog over van oud en nieuw ) of hij die in het vuur mocht gooien, normaal gesproken ben ik zijn partner in crime maar deze keer heb ik daar maar vanaf gezien, sorry makker dat feest gaat niet door. Lichtelijk teleurgesteld stopte het ventje zijn vuurwerkje weer in zijn jaszak 😂 




We  waren zoon, schoondochter en de meisje al uit oog verloren, we hadden dat van tevoren ook al ingecalculeerd, aangezien de oudsten heel graag naar de achtbaan wilden en de meiskes niet. Die achtbaan was natuurlijk ook verlicht, het was één groot feest voor de jongelui. Rond 20.45 troffen we zoon, schoondochter en gezeldschap weer op het grote plein, dronken nog wat warme chocoademelk en ja toen was het echt voorbij. Dochter en kleinkinderen logeerden bij ons, de anderen gingen naar hun eigen huis.






Dochter had bij Dirk nog twee zakken chips en een zakje skittels gekocht, na het douchen ( de kindjes waren koud en nat ) hadden we nog een gezellige avond met een hapje en drankje. We gingen allemaal rond 23.00 uur naar bed. De volgende dag na de lunch gingen het hele spul weer naar huis, hooo oeps mobiel vergeten, even terug en ja nu gaan we echt, doegggg doeggg het was weer gezellig!!! 😍


En dan nu de uitgaves van de eerste week van de sobere maand met een missie!

We hadden van de week boodchappen gehaald voor € 11,10 , de prijs voor de pizza's hebben we gedeeld, voor ons nog € 2,25, soep had ik gelukkig op voorraad. Uiteindelijk hebben we geen patat gehaald, soep en pizza was voldoende. 

In de dierentuin kocht ik voor grandpa, dochter en mezelf een kopje koffie , € 7,83 ( raar bedrag hè, met abonnement krijg je een paar procent korting, vandaar)

Totaal uitgeven in de eerste week € 21,18, ik vind het netjes.


Het weekmenu ging iets anders dan gepland. 

Op vrijdag aten we dus soep en pizza.

Zaterdag wilde ik preischotel klaarmaken maar zag toen de halve pot bruine bonen in de koelkast staan en er lag ook  nog een stronkje witlof. Ik maakte de bruine bonen klaar met een uitje en wat paprika, de laatste tomaatjes erdoor, witlof salade erbij, prima eten. 




Vandaag maak ik een preischotel, shoarma stukjes uit de vriezer, prei van de tuin, aardappelpuree.

Maandag, spagetti met rode saus en geraspte kaas.

Dinsdag, stamppot snijbonen en rabarbermoes, alle ingrediënten uit de voorraad.

Woensdag, erwtensoep uit de vriezer

Donderdag, pitttge saté met perziken ( recept volgt nog )

Vrijdag, aardappelen met rode bietjes en hachee van peace makers 


liefs grandma.




 



4 opmerkingen:

  1. Klinkt ontzettend leuk die Wild night! Prachtig,kleinzoon die rotje in het vuur wilde gooien. Natuurlijk niet verstandig maar wel echte streken dat ventje ;-)

    Netjes dat je ondanks die dag maar 21,18 uitgegeven hebt.
    Voorraad is wel fijn in deze zuinige maand .
    Op naar de nieuwe zuinige week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me al een poosje af (ik volg je al heel wat jaren) of je nou na zo'n zuinige maand juist niet een heel dure februari hebt? Omdat je toch zo ongeveer al je voorraad opmaakt. Ik kan me zo voorstellen dat je dan daarna de basisartikelen toch weer in huis moet halen omdat echt alles op is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt op zich wel mee, elke keer als ik boodschappen doe ( normaal gesproken dan ) neem ik iets voor de voorraad mee, op die manier vul ik vanaf februari de voorraden aan. Koffie, extra brood en plantaardige melk zijn vaak eind januari wel op inderdaad en daar geeft ik in februari dus ook extra geld aan uit, klopt. Misschien wel een goed idee om daar in februari een blog aan te wijden!

      Verwijderen