zondag 21 januari 2024

roadtrip en boodschappen voor de live- below- the- line week

Vandaag vierden we de verjaardag van kleindochter Nora uit Zutphen. Grandpa en ik waren voor ons doen al vroeg op pad. We waren om 10.40 uur bij de jarige jet. Het was weer gezellig, t meiske was blij met haar kadootjes en we hebben lekker gekletst met de familie van de andere kant die we al in geen tijden gesproken hadden. Na die tijd gingen we nog even bij liefste zus op bezoek, die was pas geopereerd en gelukkig maakte ze het goed. We waren om 19.00 weer uur thuis. 

Voor een snelle vullende soep fruitte ik een uitje in wat olie in een soeppan, deed daar twee, in stujes gesneden, selderijstengels bij, even samen bakken en vervolens ging daar een pot witte bonen in tomaten saus door ( de inhoud dan hè ). Beetje water erbij, half bouillonblokje toevoegen, heel even goed doorkoken en klaar ! Genoeg voor na een dag taart en lekkere hapjes.



Gisterochtend sliep ik een paar uurtjes, 's middags wilde ik er graag even uit, wind door mijn duffe hoofd. Aangezien ik toch nog boodschappen voor de super zuinige week moest halen reden we even naar de stad, naar Dirk voor een aantal basics, blijkbaar was de frisse wind niet afdoende voor een helder hoofd, ik vergat de helft... :)

Morgen moet ik naar de tandarts, niet zo ver bij het centrum vandaan, dan zal ik de rest van de boodschappen in huis halen. Dinsdag beginnen we dan met de extreme budgetweek.

oh je wilt al weten wat ik gisteren kocht?

Havermout, pindakaas, tomatenblokjes, halvarine, appelstroop en smeerkaas voor het luttele bedrag van € 5,17. Bij de groenteboer kocht ik 6 mandarijnen voor € 0,50. 

Ik heb wel in de gaten dat alles flink duurder is geworden, tjongjonge, die havermout bijvoorbeld, kocht ik eerder voor 39 cent nu kost dat 78 cent, ik bedoel maar.


tot morgen, liefs grandma.





Pindakaas



1 opmerking: