dinsdag 2 januari 2024

rulgehakt van bruine bonen

Vandaag aten we stamppot boerenkool met-bruine-bonen-rulgehakt. In plaats van rulgehakt te kopen had ik bedacht het zelf te maken van bruine bonen. Ik haalde een pot bruine bonen uit de kelder en gebruikte de helft van de inhoud. Met een vork prakte ik de bonen en deed er wat gehaktkruiden door ( niet te veel wat door bonen uit een pot zit ook al wat zout) voor een lekker gehaktbalsmaakje.



Ik fruite een uitje in een koekenpan en deed daar de geprakte bonen bij. Het lijkt eerst wat nattig maar naarmate je het prutje meer en meer bakt lijkt het warempel op gehakt.


net in de pan, nogal nattig

helemaal klaar, mooi rul gehakt

Ik vond het wel wat droog maar prima te doen bij een smeuïge stammpot :)



Ik nam er zelf nog wat zilveruitjes bij en grandpa nam wat appelmoes, lekker.


liefs grandma



6 opmerkingen:

  1. Ik kan het gewoon hier ruiken. Echt lekker hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit van gehoord, wij eten ook nooit bruine bonen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ook lekker om een wrap mee te vullen, met nog wat frisse sla, stukjes paprika en mais. Of om een ovenschotel mee te maken met een laag prei en rul bonengehakt en dan smeuige (zoete)aardappelpuree... mmmm... ik denk dat ik dit binnenkort ook eens ga maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijke ideeën! We eten deze week nog een preischotel :)

      Verwijderen