maandag 29 januari 2024

Live below the line , dag 7, de laatste dag

Het zit er weer op, vandaag was onze laatste live below the line dag.  Het was weer mooi en leerzaam om te doen. 

Deze week zijn we niets tekort gekomen. We konden lekker eten, mede dankzij het Lidl 25 cent brood en het verspilmeniettasje, ik bedoel maar, zo op een budget zitten en dan passievruchten op je fruitschaal hebben liggen, ongekende luxe deze week. Ook de zak met rijp fruit voor een euro en het emmertje griekse yoghurt ( donatie ) waren een zeer welkome aanvulling. 


Wat gaven we deze allemaal uit en hebben we nog een paar cent over? Hierbij  het bonnetje van 27 januari, we kochten toen smeerkaas voor 55 cent.



We hadden op de eerste dag van deze week nog € 2,07 in de pocket. We kregen afgelopen woensdag € 2,20 van de jongelui als donatie :) . Gedurende de rest van de week kocht ik een emmertje griekse yoghurt en roomkaas samen € 2,96 en een paar dagen later nog een extra bakje smeerkaas voor € 0,55. Nu aan het eind van de week hebben we dus nog 76 cent over, helemaal top! 

Morgen en overmorgen zijn de laatste dagen van deze sobere maand met een missie, van de vorige weken hebben we nog  € 5,72 over, tel je daar de 76 cent van afgelopen week bij op dan hebben we € 6,48 over van de 93 euro die we deze maand te besteden hadden, bizar! Misschien dat we morgen nog wat blauwe bessen halen, bij Aldi in de aanbieding, k kijk wel even...


Wat aten we vandaag ?


Onbijt, havermoutpap met een halve geprakte banaan en wat kaneel voor mij en voor grandpa twee boterhammen met appelstroop en de andere helft van de banaan.







bij de koffie elk twee pannenkoekjes met appelstroop



Lunch, boterhammen met pindakaas en elk een dubbel pannenkoekje met appelstroop en allebei een kiwi.





Grandpa pakte halverwege de middag nog een pannenkoekje. Lekker veel pannenkoekjes vandaag want het brood is op.


Avondeten, proeverijtje!





tomatensoep, gemaakt van het restje pasta saus, wat water en een half bouillonblokje.

spinazietaart, gemaakt van het laatste stukje paprika, het laatste stuk ui, 3 eitjes, de laatste spinazie en de laatste kruiden roomkaas.

zoete aardappel burgertje, gemaakt van het stuk zoete aardappel, een eetlepel havermeel ( gemalen havermout ), zout, peper, komijn. Alles goed door elkaar gemengd en gebakken in een koekenpan.

ieder een half eitje en een tomaatje.

beetje rijst erbij gewoon omdat het allemaal op moet.

De spinazietaart verdeelde ik in vieren, grandpa at twee stukken op en ik één stuk, het deel dat overbleef staat in een bakje in de koelkast.


Grandpa heeft voor vanavond nog een schaaltje griekse yoghurt met de laatste peer, wat cruesli en suiker en ik neem vannacht een klein beetje yohurt met het laatste beetje perencomote mee naar het werk, want vannacht moet ik weer werken. 

Vanmiddag bakte ik alvast brood en roggebrood voor de aankomende dagen.





Nachtdienst lunch on a budget.

De laatste tomaatjes, een hardgekookt ei, drie pannenkoekjes, restje smeerkaas, klein bakje yoghurt met perencompote en twee zelfgebakken boterhammetjes.






We hebben bijna alles opgegeten, het enige wat we nog over hebben zijn, een paar stengels bleekselderij ( ik kon niet elke ochtend mijn bleekselderij/appel drankje drinken omdat we gewoon niet genoeg appels hadden), beetje halvarine, beetje pindakaas, appelstroop en twee passievruchten die nog niet helemaal rijp zijn. Ik neem vannacht de laatste kiwi mee en dat was het dan....


liefs grandma.




9 opmerkingen:

  1. Bewondering voor je creativiteit. Ik ken iemand,die zo moet leven. Moeilijk hoor,vooral omdat ik niets mag delen met haar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me heel lastig inderdaad...waarom mag je niets delen ?

      Verwijderen
    2. Ze wil bijna nooit iets hebben. Sommige mensen kunnen wel geven,maar niets ontvangen.

      Verwijderen
  2. Ik lees geinteressëerd mee en vind dat jullie lekkere dingen hebben gegeten. Iets praktisch: op een of andere manier kan ik je blog nauwelijks lezen op de telefoon (te klein). Ligt dat aan een insyelling? Dit is het enige blog waarbij ik dit heb. Groet, een al jarenlang meelezende anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb een en ander geprobeerd te veranderen, ben niet zo heel handig in dat soort zaken hihi. Kun je het nu beter lezen?

      Verwijderen
    2. ik heb een poging gewaagd , het beeld is dan mooi maar de tekst is qua kleur moeilijk leesbaar ...hmmm iemand tips hoe ik de mobiele versie kan aanpassen??

      Verwijderen
  3. Qua eten ziet het er echt prima uit. Lekker en veelzijdig. Hoe kijk je er op terug? Wat het moeilijk of viel het eigenlijk mee?

    BeantwoordenVerwijderen