donderdag 11 januari 2024

Teveel geld uitgegeven, oppasdag en op bezoek bij de schoonouders

Ik bekèn, ik heb teveel geld uitgegeven deze week. Niet zozeer aan de boodschappen, maar het heeft wel met eten van doen.

Ik vond mezelf heel dapper omdat ik niet naar de Lidl was geweest , ondanks mooie aanbiedigen, ik had  het gewoon gerekt/gered tot afgelopen maandag.

Kijk, dit zijn de bonnetjes van de afgelopen dagen.



op maandag haalde ik fruit, kaas en een zakje nasi mix ( die laaste voor een recept )



Gisteren paste ik de hele dag op Mingus. Ik had grandpa bij zijn zus afgezet om te klussen, hadden het ventje en ik de dag voor onszelf. Dochter is ook altijd op budget en gaat voor aanbiedingen mits ze gezond zijn. Tja, toen ze de bonusartikelen onder mijn aandacht bracht zijn Mingus en ik toch maar even naar AH gegaan, we kochten daar vega spekjes, vega kipstukjes en twee pakken soja yoghurt.  Goede deal hoor, daar niet van maar ik was dinsdag gaan lunchen met een vriendin :) Vriendin wilde, met het oog op de zuinige maand, wel voor me betalen maar ik vind dat ik het deze maand echt moet kunnen redden met mijn zelfopgelegd budget.

Uitgegeven voor de lunch : pastinaaksoep, met twee kleine broodjes, kruidenboter en een glas gemberthee... € 10,90.

Deze week in totaal uitgegeven € 25,32 plus € 0.18 ( teveel van vorige week ) maakt dat ik voor volgende week nog maar € 16.50 te besteden heb. Ahum tja ...het is zoals het is.

Het gedoe met aanbiedingen is dat je ze gewoon wil hebben, op dat moment. De ervaring leert dat de meeste aanbiedingen zich na een aantal weken wel herhalen, hetzij bij dezelfde winkel hetzij bij een andere winkel. Deze keer had ik ze eigenlijk wel nodig. Ik heb nog maar twee bakjes vleesvervangers in de vriezer en de yoghurt is bijna op. ( in de kelder heb ik nog wel een aantal zakjes paece makers maar soms zijn de kant en klare zo makkelijk om voorhanden te hebben )

De helft van de vega spekjes bakte ik knapperig, voor door de erwtensoep van gisteravond, de ander helft ging in de vriezer. De kipstukjes verwerk ik volgende week .


Vanaf 1 januari passen we één dag in de week op Mingus, zo kneuterig. Gisteren gingen we niet alleen naar de AH maar ook de natuur in, beetje met stokken op het ijs slaan, vol verwondering over het feit dat water ijs geworden is. Dun ijs viel zomaar in een miljoenduizend stukken kapot. Wat is het toch fijn om de wereld te zien door de ogen van een klein kind.


beetje met een stok prikken in ijs, dàt he.

Afgelopen zaterdag werd mijn schoonvader 93 en vandaag werd mijn schoonmoeder 94. Wat een leeftijd. Grandpa en ik gingen vanmorgen op de koffie. Grandpa ging met zijn moeder even naar de huisarts om bloed te prikken. Alleen met schoonvader komen de verhalen, hoe hij vroeger op klompen naar school ging en dat er een strenge driftige meester was, hoe die nog weleens op je hand kon slaan met een lineaal, hoe hij dan zijn hand wegtrok, hoe het lineaal het inktpotje trof, hoe alles onder de inkt zat en de meester nog kwaaier werd ( alles verteld in smeuiig dialect 😀) Soms weet ik niet of de verhalen van hemzelf afkomstig zijn of uit een boek zoals Beekman en Beekman, maakt ook niet uit, ik geniet er enorm van .

De oudjes zijn wel echt moe, vooral schoonvader is nog maar een paar uurtjes per dag uit bed, ook schoonmoeder's middagdutje duurt steeds langer. Grandpa kwam eens om 16.30 uur even op bezoek, lagen ze beiden nog heerlijk te slapen. Soms doen ze me een beetje denken aan de opa's en oma's van Sjakie uit het boek Sjakie en de Chocolade Fabriek van Roald Dahl , jeweetwel die met zn vieren in een tweepersoonsbed lagen .



😊




ook kneuterig, in elk geval lekker warm.


liefs grandma.



6 opmerkingen:

  1. Dat herhalen van aanbiedingen wist ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaak eerst een aanbieding bij AH die wordt vaak de week erna herhaald door een andere winkel, super handig. Boni en Dirk hebben ongeveer een maand tussen hun aanbiedingen, de ene maand bij Dirk een paar weken later bij Boni, op die manier hebben we bv altijd goedkope smerrboter daar betalen we nooit het volle pond voor.

      Verwijderen
    2. Smeerboter ipv smerrboter :)

      Verwijderen
  2. Klopt precies hoor... de ene week zijn de dure bekers vruchtenyoghurt bij de AH in de aanbieding (twee voor de prijs van één), daarna iets vergelijkbaars bij de Jumbo, uiteindelijk de Coop ook nog... Zodra ik het spot, ga ik tien dagen later even elders kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn je schoonouders al oud zeg! Een mooie leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hè, ze hebben ook zoveel meegemaakt..een bewogen en avontuurlijk leven

      Verwijderen