maandag 22 januari 2024

live-below-the-line, de boodschappen !

Vanmorgen heb ik de rest van de boodschappen voor de aankomende week gehaald. Ik kwam thuis met twee tassen vol! Bizar gewoon.


Komt ie...


Allereerst ging ik naar Lidl, ik was er aan de late kant , net voor negenen. Er stond nog één verspil-me-niet tasje, broden lagen er nog genoeg.



een heel brood voor maar 25 cent !


Voor maar € 3,50 had ik..


2 broden

een stronk bleekselderij

doosje kastanje champignons

doosje tomaatjes

een net mandarijnen

3 passievruchten

1 grote! zoete aardappel

2 peren

1 wortel

een zakje boontjes




Vervolgens ging ik naar onze favoriete groenteboer. Ze zijn ook wat duurder geworden met alles maar toch ben ik er goed geslaagd.


kosten € 2, 85 ( de 50 cent van afgelopen zaterdag meegerekend )



1 kilo bananan 

2 uien

1 zak met gemengd fruit ( appels, peren en kiwi's, merendeel overrijp )

6 mandarijnen ( die van afgelopen zaterdag )

1 groene paprika kreeg ik gratis, deze was niet zo mooi meer en er zat een lelijke plek op.




bij Dirk kocht ik nog meer basics


Kosten  vandaag € 3,56  ( kosten afgelopen zaterdag € 5,17 )


500 gr macaroni

rijst

1 prei

1 rode paprika

1 blikje kidney bonen




Alles bij elkaar geeft een totaal van € 15.08


Bij Dirk kosten 12 eieren € 2,55, deze prijs hou ik aan bij het gebruik van de eitjes van onze kippen ( ze leggen nog steeds )



Zoveel eten voor € 17,63, we hebben zelfs nog € 3,37 over, niet te geloven toch.


Nu hebben we echt veel fruit, haast teveel maar je weet van te voren niet wat er in de verspil-me-niet tasjes zit of wat er allemaal in een 1 euro fruitzak van de groentenboer zit. Ik had bijvoorbeeld ipv de 1 euro zak ook 2 kilo appels kunnen kopen ( 2 kilo voor € 1,50 ) een andere keus kunnen maken bij Dirk ( bietjes € 0,50 voor 500 gr, een zakje aardappelen kostte bij Dirk € 0,99) Bij AH kostte een erwtensoeppakket € 2,50 daar hadden we best twee keer van kunnen eten. Hadden ze bij Lidl geen ik-ben-nog-goed brood meer gehad dan had ik het brood uit de aanbieding meegenomen € 0,69 voor een heel brood. Het was dus niet eens zo dat er geen keus was, k zou wel aan echt op het budget van € 21  hebben gezeten, maar toch, ik had dit niet verwacht met alle prijsstijgingen die van de laatste jaren.

Weet je dat niet alleen Lidl, verspil-me-niet artikelen verkoopt, ook AH, Jumbo en anderen verkopen brood van gisteren, bovendien hebben ze vaak een bak staan met afgeprijsde levensmiddelen, je moet er alleen vroeg voor op staan, na 11 uur is het meestal gedaan met de pret.


meer dan genoeg voor een hele week..

hoe dan hè

Ik hou jullie op de hoogte van wat we allemaal maken van al deze heerlijkheid.


liefs grandma.


ps vanavond aten we stamppot boerenkool met worst 😇



6 opmerkingen:

  1. woh, jij hebt veel kunnen kopen voor weinig. Hier heb ik nog nooit een lidl verspil me niet tasje gezien. Voorheen kon ik ze nog wel eens scoren met een TGTG. Ik had wel geluk met vlees voor de mannen hier. 700 gram runderlappen voor 50 cent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons staan de tasjes in de buurt van de kassa. Whoo 700 gram voor 50 cent , goeie deal

      Verwijderen
  2. Ik ken ook iemand die de wekker zet om vroeg bij de super te zijn voor o.a. broden. Zij moet wel,ze wil niet naar de voedselbank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat een hoeveelheid voor weinig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is echt heel veel voor weinig geld. Ik ben echt onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen