donderdag 25 januari 2024

Live below the line, dag 3

Vanochtend hadden we iets meer tijd voor het ontbijt. Van gemalen havermout, 1 ei, 1 cupje koffiemelk, wat water en een snuf zout maakte ik pannenkoekjes. Met wat fruit, kiwi en banaan, en de pot appelstroop onder handbereik hadden we een lekker ontbijtje. Ik hield twee pannenkoekjes achter, die aten we later op de dag.



Voor de lunch klutste ik 1 ei tezamen met 1 cupje koffiemelk en wat water.  Ik bakte deze in een koekenpan, verdeelde het gebakken ei in tweeën en zo hadden we beiden een dubbele boterham met ei. Elk  nog een peer en t buukske was vol.



Vanmiddag moest grandpa naar het ziekenhuis voor bloedprikken, we reden een klein stukje door naar het Valtherbos en daar hebben we zeker anderhalf uur gewandeld, zo fijn. We hadden koffie in  thermos bekers en voor elk een appel meegenomen.


Vanavond aten we zoete aardappel met kidney bonen. Ik sneed de zoete aardappel door de midden en legde beide helften in een ovenschaal, 30 minuten op 190 graden. Echt, na een half uur was hij nog niet gaar en zacht, t was een joekel van een aardappel .Tenslotte haalde ik hem uit de oven sneed hem in stukjes en bakte ze gaar in de koekenpan. Ik hield een kwart van de aardappel apart voor later deze week. Ondertussen bakte ik een halve ui, een stuk van de rode paprika, deed daar de kidneyboontjes door en toen alles gaar ende klaar was, het hele gebeuren op een bord. Er zat nog wat griekse yoghurt in het bekertje daar deed ik wat zout en peper door, lekker bij het zoete aardappel-en bonen prutje.



Als toetje namen de havermout pannenkoekjes. 

Straks eten we nog een stuk fruit. 


liefs grandma.



4 opmerkingen:

  1. Je presentatie is prachtig. Het ziet er heel aanlokkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, lekker. Ik eet vaak zoete aardappel maar kook hem in de magnetron (plakjes) en doe er dan bloemkool bij, ook in de magnetron. En bak mini gehaktballetjes bijvoorbeeld. Ga het eens proberen in de oven, maar dan reepjes. Eerst even lezen via Google. Misschien voorgaren in magnetron?

    BeantwoordenVerwijderen