woensdag 24 januari 2024

Live below the line, dag 2

Vandaag was het oppasdag met Mingus. Het was weer een lollige dag, we wandelden, gingen naar de AH om te zien of er nog iets met een kortingsticker was ( nope) onderweg kwamen we langs de brandweerkazerne, de deur was open en we mochten zowaar even binnen kijken, hoe leuk is dat! Het ventje mocht wel even voorin de brandweerauto zitten maar dat was al te spannend geloof ik, want dat durfde hij niet, aach ja.

Schoonzoon sponsorde onze live-below-the-line week door het bedrag wat we nog over hebben te verdubbelen, ik kreeg € 2, 20 😄 dat lijkt niet zoveel maar daarvoor kunnen we b.v. een emmertje griekse yoghurt kopen of meer smeerkaas, een kuipje boursin of wat ander lekkers. Ook schoondochter van het dorp bood ons een en ander aan , daar ga ik de laatste dagen gebruik van maken denk ik !


Sommige mensen doen spontaan mee met de sobere maand, zo heb ik een collega die deze maand rondkomt van € 15,00 per week en liefste zus eet haar voorraad op/ vriezer leeg . Leuk leuk leuk.


Vandaag waren we dus vroeg uit de veren, grandpa at een boterham met appelstroop en een peer als ontbijt en ik at havermoutpap met peer en wat kaneel.


We lunchten geen van beide thuis, grandpa at bij zijn zus en ik lunchte bij Mingus thuis.


Vanavond waren we pas rond 19.00 thuis. Ik kookte snel de macaroni, de saus stond in de koelkast en hoefde alleen maar opgewarmd te worden. Ik deed een lepel griekse yoghurt door de saus waar ik normaliter een lepel creme fraiche door zou doen. Griekse yoghurt ( wel de 10 % ) is een prima vervanger voor  creme fraiche en is aanmerkelijk goedkoper. Oh en door de macaroni deed ik een eetlepel smeerkaas, zo smaakte het iets romiger en hadden we een lichte kaassmaak.




Als dessert namen we gemengd fruit. Ik nam een banaan, een mandarijn, een peer en een kiwi, sneed deze in stukjes en verdeelde ze over twee kommetjes, een lepeltje griekse yoghurt gaf net dat beetje extra.





dat was het voor vandaag, liefs grandma.




3 opmerkingen:

  1. ik vind dat zo leuk ,dat creatief koken ,moeten meer mensen doen.gezond en goedkoop en geen verspilling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Die macaroni. Oooh en weet je hoe hoog brandweerauto's zijn voor kleine kinderen hè. Leuk dat je naar binnen kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe niet met jullie mee door ZO zuinig te zijn, maar je inspireert me zeker wel! En: door er bij jullie over te lezen realiseer ik me weer eens extra hoe goed ik het heb, dat ik niet hoef te puzzelen om nog elke dag te eten te hebben. ZO luxe, als ik het eind van de maand niet haal - en dat gebeurt echt wel eens - boek ik gewoon wat geld terug van de spaarrekening!

    BeantwoordenVerwijderen